Neznámý uživatel | 2023-05-12 14:09:39 |  |
---|
Učitelé budou mít podle všeho brzy domácí úkol naučit se programovat, protože ty bláboly v "inovovaném" RVP nebude mít kdo učit. To je šílené ptydepe, kdo tohle vymýšlí... Kdo tohle vymýšlí, měl by si to taky jít na půl roku odučit, nejlépe mezi truhlářské učně, kteří jsou přijímaní se čtyřkami, pětkami, dysfunkcemi a naprostou neochotou spolupracovat. |
|
Neznámý uživatel | 2023-05-11 08:18:27 |  |
---|
Politici si na školství jen nahání body tím, že vymýšlejí, co všechno by se mělo pro žáky udělat, aby byli vzdělaní, chytří a úspěšní, ale žádného současného politika jsem neslyšel, že by řekl dětem, že hlavně oni mají se učit, se učit, se učit. |
|
Neznámý uživatel | 2023-05-07 09:15:13 |  |
---|
2023-04-24 22:53:17 Nejsou-li žáci schopni samostatně zapsat myšlenku a smysluplně ji poté formulovat, musí si ji opsat z tabule či prezentace a naučit se ji. Většině žáků totiž působí potíž i to prosté psaní (i čtení a počty). |
|
Neznámý uživatel | 2023-05-07 09:12:06 |  |
---|
Zapomínáme na jednu věc: nikoho nemůžete něco "naučit", můžete mu ukázat, co a jak se má učit, naučit se to musí on. Pokud se naučit nechce, vždycky vyhraje. Pokud se vám nelíbí, jak se učí zeměpis ve škole, jděte ho učit vy. Zaujměte a nadchněte 25 žáků, ale počítejte s tím, že nemalé části z nich je nějaký zeměpis šumák, a že musíte znát školní, potažmo rámcový vzdělávací program, a respektovat ho, jinak vám inspekce vysvětlí, že jinudy cesta nevede. Chvíli žáky budete bavit, ale jakmile zjistí, že taky dochází k nějakému ověřování znalostí a hodnocení, bude po zájmu. Nepůjdete, protože máte podstatně lépe placené zaměstnání? Chápu, běžná věc. Omlouvám se, musím jít vyplnit několik formulářů, které vznikly pouze proto, aby je někdo mohl zkontrolovat a případně vrátit k doplnění, či přepracování. |
|
Neznámý uživatel | 2023-05-07 09:05:44 |  |
---|
2023-04-24 22:32:25 Ale to se mýlíte, školství, přesněji formální vzdělávání, není zdaleka stejné jako před 30 lety. Dávno už není cílem něco někoho naučit, dnes je cílem nebýt terčem stížnosti. Ze základních škol odcházejí děti, jejichž velké procento má fatální nedostatky v základních dovednostech (kterými by je mělo vybavit základní vzdělávání). Toto procento sedí v lavicích středních škol (v mém případě střední odborné) a není s ním k hnutí. Fráze o "zajímavé výuce" jsou frázemi právě proto, že velký počet žáků nezajímá nic. Když se ptám žáků na jejich zájmy, uslyším od osmi z deseti žáků: "Hmmm, sport. Hraju fotbal." A když dodám: "A koukání do mobilu a paření stříleček," zazní: "Nooo, taky." Když jim nabízím značný nadstandard, umožněný třeba softwarem, který máme k dispozici, chytne se občas jeden. Zaplaťbůh. Na to právě pobyt ve škole nemůže stačit, předpokládá se zájem. |
|
Neznámý uživatel | 2023-04-24 22:53:17 |  |
---|
Jak psal jeden pisatel, i s těmi úkoly, které jíž desítky generací opisují o přestávkách nebo doma od těch pár jedinců, co jim to dají, stejně jako opisují z tabule předepsané zápisy do sešitu, které jsou pro mnohé učitele stále tím fundamentem hodiny. Bez pasivního opisování není vzdělávání. Je to hrůza. Jako rodič jsem si myslel, že mé děti tento hnus již nepotká a ejhle, vše stejné jako před lety. Lituji je. Lásku ke vzdělání v nich musí probudit rodina, náhoda či životní okolnosti v nikdy nekončícím souboji s institucionalizovaným školstvím, které touhu poznávat zabíjí. Hold mají mé děti, jako já před třiceti lety, dva zeměpisy, ten domácí, kdy sami jako koníček poznávají svět a denně si plní mnoho úkolů, a ten školní - otravný, který musí přežít a pro který musí opsat ten DÚ, který je nezajímá. A stejné to je v literatuře. DÚ = čtenářský den. se dvěma povinnými knížkami, které děti od někoho opíší s předem stanovenou formou (čtenářáky vždycky všichni opisovali, aniž by to četli, a pořád je to stejně vyžadované), a ten jejich vlastní, kde mají 20 svých knížek se svými ilustracemi - ten nikoho nezajímá. Vlastní norma učitele je jiná. |
|
Neznámý uživatel | 2023-04-24 22:32:25 |  |
---|
Že by se již někdo zamyslel nad tím, proč žákům nestačí šestihodinový pobyt ve škole, a jsou nuceni k práci mimo školu? Většina dospělých zaměstnanců také po práci pracuje? Proč se něco neudělá se způsobem výuky tak, aby se vše děti naučily ve škole? No jo, konzervativní učitelé a rodiče stále určují způsob, který sami prožili, tak proč by to neměly absolvovat i současné generace, a to i 30 let po r. 1989. Ať si také užijí tradiční školy! Proč to měnit, vždyť české školství prospívá (a v mezinárodním měřítku tuplem), to přeci všichni vidí. Nechme to plavat a pořád nadávejme, jak to jde do kopru, nejlépe dalších 30 let. Je to směšné. Vše se za 30 let změnilo, jen školství je pořád stejné. I s těmi úkoly. |
|
Neznámý uživatel | 2023-04-23 10:04:48 |  |
---|
Zakazováním úkolů to začíná a bláznivým sháněním doučování před přijímačkami končí. |
|
Neznámý uživatel | 2023-04-21 11:15:36 |  |
---|
Jsem pro zrušení úkolů - učitelům ubyde spousta práce s opravováním, rodičům i dětem stres...sice se děti méně naučí a/nebo budou mít horší známky při prověřování výsledků, ale o to, aby děti něco uměly, nám (rodičům a učitelům) přece nejde...nebo ano?
A argument, že děti nemají stejné podmínky pro zpracování úkolů? Učím 25 let, úkoly nezadávám ze dne na den, žáci mají k dispozici studovnu a když si řeknou tak pomoc mou či mých kolegů, aby vypracování zvládli...asi trochu mate název "domácí úkol", jde o přípravu na následující hodinu. |
|
Neznámý uživatel | 2023-04-17 11:53:39 |  |
---|
Neustálá 30letá kritika škol a učitelů přinesla své ovoce - nikdo jim nevěří. Jestli tohle byl cíl... |
|
Neznámý uživatel | 2023-04-17 11:51:34 |  |
---|
Já naopak pořád čtu, jak významné je neformální vzdělávání, tj. vzdělávání mimo školu, a přitom denně vidím žáky, kteří nevědí o ničem nic. Jejich základní problém je, že mají chatrnou paměť (tj. za pár dní netuší, že se o dané věci někdy mluvilo) a problémy s koncentrací. Z přímé výuky si neodnesou takřka nic. Pak se hledají jakási "doučování" (já se vždycky ptám, proč se žák neučí, nemusel by se "doučovat"). Domácí úkoly jsou plodem snahy přinutit žáky dělat aspoň něco. Stejně je obšlehnou jeden od druhého. Na SŠ by vzdělávání mělo vyplývat z přirozeného zájmu o obor, na ZŠ by mělo být ve třídě 15 dětí, které se opravdu učí, tj. jen si nehrají na školu a vědí, že bez práce není nic. Pak by nemusely být donucovací úlohy, ale třeba náměty k samostatnému přemýšlení. Jenže postavení vzdělání v naší zemi je úplně mimo tyto kategorie. Školy vzdělání vnucují, místo aby ho umožňovaly, a všichni se bojí agresivních rodičů, kteří vyhrají mnohem a mnohem snáze než školy. Nejhorší jsou učitelé (a učitelky), jejichž obzor začíná v kabinetu a končí ve třídě. Ti nadělají strašně škody. Bohužel. |
|
Neznámý uživatel | 2023-04-17 09:58:57 |  |
---|
Odpůrci domácích úkolů a známkování, propagátoři bezbřehé inkluze - stále titíž "odborníci". Než nás začnou poučovat, měli by na sebe prozradit: jaké mají vzdělání, jaké žáky, kde a kolik roků učili. A hlavně - jak byli se svými metodami úspěšní ... |
|
Mgr. Dalibor Fusek | 2023-04-16 17:44:05 |  |
---|
Poslední dobou rezonuje v českém školství aféra týkající se snahy některých rodičů zakázat domácí úkoly ze strany škol jejich dětem. Na popud tomu vznikly i některé petice. Zajímalo by nás, co si o tomto myslíte Vy? |
|
jsme vždy ve spojení s Vámi