| Neznámý uživatel | 2025-06-03 11:48:49 |  |
|---|
| Bylo by fajn, kdyby školy(střední i vysoké) produkovaly absolventy, kteří jsou potřeba na trhu práce. Jsem VŠ, ale radši jsem se naučil instalatérství, částečně zedničinu a dělám i do elektriky. Sehnat řemeslníky je někdy náročně, čekací lhůty jsou dlouhé a odvedená práce někdy super a jindy škoda mluvit. |
|
| Ivo Mlejnecký | 2025-05-30 09:37:19 |  |
|---|
Chápu obavy (Neznámý uživatel, 2025-05-27 14:06:49), že „... eliminace škol, nabírajících v nouzi žáky se slabšími výsledky, povede k zániku některých potřebných oborů.“. I rozumný záměr je možné znehodnotit nepovedou realizací, to nám dnešní politici předvádějí jak na běžícím pásu.
Chci být ale optimista, pokud to bude řešit někdo s mozkem v hlavě, rozpozná potřebné obory a dá do nich dost peněz, aby nezanikly. Znamená to sice významně vyšší částku na žáka než nyní, ale i tak to musí vyjít levněji, než když se pro zachování oboru uměle navýší počty přijatých. Vynaložené peníze na „zájemce“, u kterých je předem zjevné, že školu nedokončí nebo ji i absolvují, ale „vystudovaný“ obor stejně nebudou schopni uplatnit, jsou peníze vyplýtvané ...
|
|
| Neznámý uživatel | 2025-05-27 14:06:49 |  |
|---|
| 2025-05-22 09:08:53 (pan Mlejnecký) mám obavy, byť s lecčím souhlasím, že eliminace škol, nabírajících v nouzi žáky se slabšími výsledky, povede k zániku některých potřebných oborů. Těžko lze učit pět žáků... Naplní se snadno takoví ti "obchodní příručí, kteří za nic neručí". Zájem o vzdělávání bohužel nekoresponduje s možnostmi uplatnění v oboru. |
|
| Neznámý uživatel | 2025-05-27 07:20:33 |  |
|---|
| V zadání ankety je "Za předpokladu, že byste byli ve funkci, která může danou problematiku ovlivnit." Podle mého názoru, žádná jedna konkrétní funkce, která by dokázala tento, ale i jiný problém školství vyřešit, neexistuje. Musela by se na změně shodnout podstatná část našeho národa a to je za současné situace relativního blahobytu utopie. |
|
| Ivo Mlejnecký | 2025-05-22 09:08:53 |  |
|---|
Řešení je relativně jednoduché:
1) Přijmout i „oficiálně“ skutečnost, že vystudovat náročnou střední školu a následně vykonávat náročné povolání nemůže zvládnout každý zájemce v populaci.
2) Nastavit závazné limity výsledků státních přijímacích zkoušek pro jednotlivé typy škol tak, aby na ně nemohli být přijímáni jedinci, pro které je dané studium nad jejich možnosti (týká se i osmiletých a šestiletých gymnázií).
„Vedlejší“ efekty:
1) Bude eliminována snaha některých středních škol naplnit si kapacitu bez ohledu na schopnosti zájemců a jejich budoucí uplatnění v praxi.
2) Úspěšně zvládnutá maturita bude konečně opět garantovat schopnost absolventa vykonávat příslušné povolání.
3) Dojde ke zvýšení dlouhodobé motivace k učení na ZŠ u žáků, kteří mají ambice náročnější školu vystudovat.
4) Přibude zájemců o učební obory, tj. i tento potřebný segment vzdělávání bude mít větší šanci produkovat uplatnitelné a na trhu práce velmi žádané absolventy.
|
|
| Neznámý uživatel | 2025-05-21 09:04:27 |  |
|---|
| Myslím, že kapacit je dost, potíž je v tom, že každý hledá cestu nejmenšího odporu a tento stát nemá žádnou vizi. |
|
| Neznámý uživatel | 2025-05-21 09:02:34 |  |
|---|
| Čím je "nedostatek kapacit" způsobený? Není to náhodou "nedostatek kapacit" v oborech, které poskytují jakési neurčité "všeobecné vzdělání" s důrazem na "kritické myšlení", tedy vychovávající tlučhuby, kteří nevědí nic o ničem, zato všechno kritizují? Už jsem několikrát psal, že tady o vzdělání nestojí nikdo, každý chce co nejsnáze projít školu a dostat papír, že má nějaké "vzdělání". Hazardujeme s faktem, že jsme průmyslová země, která nemůže profitovat z mezinárodní turistiky k lipenské přehradě, a máme obrovskou tradici odborného vzdělávání, která je málokde jinde. "Odborníci", kteří rozhodují, vidí pod odborným vzděláváním jen jakýsi tříletý "učňák", přitom na solidní odborné škole se žákovi dostane i solidního všeobecného vzdělání. Jen kdyby chtěl! Problém je totiž v příšerně nízké kvalitě absolventů základní školy. O základním vzdělávání v podstatě rozhodují pomýlení agresivní rodiče a škola pochopitelně uhne, aby přežila. Ale to se nesmí říkat nahlas. |
|
| Mgr. Dalibor Fusek | 2025-05-20 09:36:48 |  |
|---|
| Zajímalo by nás, jak byste Vy řešili nedostatek kapacit ve středních školách? Za předpokladu, že byste byli ve funkci, která může danou problematiku ovlivnit. |
|
jsme vždy ve spojení s Vámi