Vzdělávací služby

O co jde?

Náš portál je nástroj, ve kterém lze nalézt veškeré potřebné informace z oblastí vzdělávání a trhu práce. Nabízíme nepřeberné množství služeb vedoucích ke zkvalitnění Vašeho vzdělání.

Pro koho to je?

Pro každého, koho zajímá vzdělávání anebo trh práce. Našimi klienty jsou ředitelé škol a jejich zástupci, učitelé, žáci, studenti a jejich rodiče, stejně tak firmy a jejich zaměstnanci.

Proč zrovna my?

Protože u nás naleznete vše, co se vzdělávání a trhu práce týká. Pracujeme systematicky a naše databáze se neustále rozšiřují. Jsme profesionálové, nejen, že víme, co chcete, my víme i co potřebujete.

Chat
Napište nám Váš dotaz Zavřít

Diskuzní fórum

Služba slouží všem osobám, které mají zájem diskutovat na témata z oblastí vzdělávání a školství. Z důvodu lepší orientace v systému diskusního fóra jsou jednotlivé příspěvky členěny na kategorie a podkategorie dle logické struktury.


Je povinná maturita z matematiky dobrý nápad? (16.4.2018-22.4.2018)

Neznámý uživatel2018-04-29 08:27:42
Povinně pro všechny úředníky z MŠMT- opakovat maturitu češtiny!!! To, co se stalo v testech je trestuhodné!!!Ti nás mají řídit?
Neznámý uživatel2018-04-27 17:05:43
S povinnou maturitou bych začal retrospektivně u všech úředníků na MŠMT, aby z nich nepadaly tak nelogické nápady jako v posledních letech.
Neznámý uživatel2018-04-27 11:43:24
2018-04-26 19:55:25
Myslím, že to je rozumný názor. Jsem na tom úplně stejně. Maturitu z MAT nemám, na VŠ (strojní) mám matiku 4x za 2 napoprvé, víc jsem bojoval s fyzikou. Celé to na mě dělá dojem, že zakopaný pes je na základní škole, děti odcházejí totálně nevybavené běžnými rutinními počty, na kterých potřebují stavět. Nevím, proč dnes každá povinnost tolik vadí, pořád ji suplujeme zábavou, nám drsné matikářky na základce s jejich drilem vůbec nevadily, naopak jsme cítili pokrok - třeba před přijímačkami. Já vidím mraky středoškoláků, kteří odmaturují z matematiky a přitom nejsou schopni s jejím použitím řešit běžný technický problém.
Neznámý uživatel2018-04-26 19:55:25
Kvalitní základy matematiky jsem dostal na základce. Na stroje jsem nedělal maturitu z matematiky. Vystudoval jsem VŠ strojarnu kde jsem se učil co bylo třeba, pak jsem vystudoval VŠ ekonomickou a utvrdila mě to v tom, že jsem nepotřeboval maturitu z matematiky. Zůstal bych u výběru mezi MAT či CIJ. Každý má mít právo volby.
Neznámý uživatel2018-04-26 13:30:26
Už se někdy stalo, že MŠMT mělo dobrý nápad?
Neznámý uživatel2018-04-25 08:46:12
Jo a ještě k anketě. Inkluze pedagogům peníze neukrajuje, protože kdyby nebyla inkluze, tak ty peníze nikdo učitelům nedá. A když už inkluze je, tak se stává dobrým výdělkem pro školy na platy, neboť na podpůrná opatření a asistenty vždy dostanete o hodně víc, než kolik zaplatíte za péči o děti se SVP a zbytek zbyde pro učitele. Takže je to dobrý "džob" zvláště, když některé školy tu péči o děti se SVP dělají pouze fiktivně a celou sumu ušetří pro pedagogy. Třeba mají dítě, které má mít asistenta pedag. na tři čtvrtě úvazku a tak ho tam dají na tři hodiny týdně (kdyby se někdo ptal) a šup - 200 000 Kč zůstane na platy všech. Omlouvám se, že reaguji zde na anketu, ale nadalo mně to. Takže odpověď v anketě je samozřejmě 4.
Neznámý uživatel2018-04-25 08:31:46
Je neuvěřitelné, jak krásně a přesně dokáží MŠMT, mnozí odborníci a média (vždy přijdou s nějakou novinkou, která již 20 let novinkou není)definovat problémy českého školství (i matematiky). No a poté se nic neděje kromě záplat (jako na silnici) a povinná maturita je záplatou. Koncepční systémové změny se nedělají a dělat nebudou. Nedávno mě přišel poprosit jeden tatínek, jestli bych nebyl tak laskav a zda bych nutil jeho syna, aby se šprtal a učil cokoli zpaměti, že se neumí nic "nadrčet" a s tím, že to gymnázium a VŠ těžko vystuduje. Tak co chcete řešit s matematikou, když se podstata ZŠ a nejlepších SŠ a všech VŠ tak liší?
Neznámý uživatel2018-04-24 10:31:48
Samozřejmě. U člověka s maturitou očekávám logické myšlení, kreativitu. Vše se v životě okecat nedá.
Neznámý uživatel2018-04-23 09:03:56
oMLOUVÁM SE ZA PŘEKLEP, SPRÁVNĚ MÁ BÝT "ŘEŠILI".
Neznámý uživatel2018-04-23 09:02:22
MÍSTO TOHO, ABYCHOM ŘEŠILU PŘÍČINY NÍZKÉ ÚROVNĚ ZNALOSTÍ V MATEMATICE, ZAVEDEME PAUŠÁLNĚ POVINNOU MATURITU BEZ OHLEDU NA TO, ZDA JE PRO VÝKON DANÉ PROFESE PRO ŽÁKA BEZPODMÍNEČNĚ NUTNÁ. JASNÝ PROJEV "PROFESIONALITY" MINISTERSTVA ŠKOLSTVÍ. ŽE JE ÚROVEŇ ZÁKLADNÍHO VZDĚLÁNÍ MIZERNÁ NENÍ VIDĚT JENOM V MATEMATICE. OBECNĚ JE ZNÁMO, ŽE ZNALOSTI ŽÁKŮ V CHEMII, FYZICE A BIOLOGII JSOU MINIMÁLNÍ. POKUD NEVYŘEŠÍME PŘÍČINU - ÚROVEŇ VZDĚLÁVÁNÍ NA ZŠ, PŘÍPRAVA MLADÝCH UČITELŮ NA VYSOKÝCH ŠKOLÁCH, RESPEKTOVÁNÍ AUTORITY UČITELE I UČITELSKÉ PROFESE SPOLEČNOSTÍ, TAK TO ŽÁDNÝMI PŘÍKAZY A NAŘÍZENÍMI VE ŠKOLSTVÍ NENAPRAVÍME.
Neznámý uživatel2018-04-23 07:32:11
Rozhodně ano! Uvědomte si, že v rozvráceném školství už není kam ustupovat, ze necelých třicet let došlo do totálních .....k!
Neznámý uživatel2018-04-22 15:25:23
Vzhledem k tomu, kam kráčí naše školství, bychom měli maturitu zrušit úplně. S nástupem inkluze se milí kolegové na SŠ máte na co těšit.
Neznámý uživatel2018-04-19 17:36:50
Ano, je to dobrý nápad. Matematiku ne jen na uměleckých školách hudebního a hereckého směru. I výtvarníci potřebují geometrické znalosti...
Neznámý uživatel2018-04-19 11:39:16
Je to nejlepší nápad za posledních 20 let ve školství.
Neznámý uživatel2018-04-17 19:55:52
Je to dobrý nápad, matematika člověka provází tisíce let.
Učí analyticky a synteticky myslet, učí práci se symboly.
Od té doby, co zanedbáváme v základní škole slovní úkoly, potřebujeme čtenářskou gramotnost. Navíc současný absolvent ZŠ, mnohdy i SŠ, nesestaví ani trojčlenku.Potřebná je ovšem přiměřená (nepřehnaná) náročnost maturitní zkoušky.
Neznámý uživatel2018-04-17 18:35:48
Povinná maturita z matematiky nařízená od stolu nezajistí její dobrou znalost. Tu mohou zajistit pouze kvalitní matikáři. A těch už teď začíná být nedostatek. Fyzikářů je ještě méně. A za pár let jich bude ještě míň.
A kdopak tuto situaci zavinil? Ať si odpoví každý sám.
Neznámý uživatel2018-04-16 19:03:25
Mimochodem průmyslovky existují pořád, některé "odborné" školy nemají úrovní s "někdejší průmyslovkou" zbla společného.
Neznámý uživatel2018-04-16 12:07:35
Já bych tomu neříkal vznešeně matematika, do infinitezimálního počtu - calculu jsou to jen počty. V tomhle státě se asi bude maturita řešit do bezvědomí, přitom je to jen logický závěr jednoho stupně vzdělávání. Větší problém je, že právě na odborné školy chodí zástupy dětí, které s těmi obyčejnými počty zápasí jako s obtížným problémem. Nemají žádné návyky, nic není rutina, všechno pořád objevují. Není tolik času na rozbory řešení technických problémů. Co ostatně žáci potřebují pro úspěšný vstup na technickou školu: řešení lineárních algebraických rovnic, řešení soustav dvou rovnic o dvou neznámých, řešení kvadratických rovnic, vztahy mezi úhly, pravoúhlý trojúhelník, obvody a obsahy základních obrazců. Prakticky se vším z toho dost zápasí a neumí to ani po opakovaných vysvětlováních. Kde je problém, nevím, "zastaralá výuka" příčinou až takovou myslím nebude. Roste nám generace, která nechce řešit problémy soustředěným přemýšlením, hledá snadnou cestu, kterou je často útěk.
Mgr. Dalibor Fusek2018-04-15 16:06:30
Povinná zkouška z matematiky by měla být součástí maturity na gymnáziích a odborných školách typu někdejších průmyslovek, na školách ekonomického zaměření apod. – ve všech oborech, kde dobrá znalost matematiky na jisté úrovni je předpokladem úspěšného výkonu povolání nebo dalšího studia. Zajímalo by nás, zda i Vy si myslíte, že je tomu opravdu tak.
Sobota 20.04.2024, svátek má Marcela


Přihlášení





Zapomněli jste heslo?
Proč se registrovat? Registrovat
Registrací dostanete přístup do všech sekcí portálu. Můžete rovněž objednávat služby v placených sekcích anebo využívat bonusů Systému bonifikace.

jsme vždy ve spojení s Vámi

Facebook Google plus ICQ-671236329 Skype Twitter LinkedIn

Aktuální anketa

Jaký je Váš názor na změny v PHmaxech?

  1. Změny napomůží k optimálnějšímu financování školství (5)
  2. Změny nejsou perfektní, ale je to krok správným směrem (1)
  3. Změny uškodí kvalitě vzdělávání (6)
  4. Změny zásadně likvidují české školství (0)
  5. Nemám na věc jasný názor (2)


Další ankety Vložit anketu

Dnešní počasí v krajích ČR

Počasí

Používáním webu souhlasíte s tím, že k poskytování služeb a analýze návštěvnosti používáme soubory cookie.