Vzdělávací služby

O co jde?

Náš portál je nástroj, ve kterém lze nalézt veškeré potřebné informace z oblastí vzdělávání a trhu práce. Nabízíme nepřeberné množství služeb vedoucích ke zkvalitnění Vašeho vzdělání.

Pro koho to je?

Pro každého, koho zajímá vzdělávání anebo trh práce. Našimi klienty jsou ředitelé škol a jejich zástupci, učitelé, žáci, studenti a jejich rodiče, stejně tak firmy a jejich zaměstnanci.

Proč zrovna my?

Protože u nás naleznete vše, co se vzdělávání a trhu práce týká. Pracujeme systematicky a naše databáze se neustále rozšiřují. Jsme profesionálové, nejen, že víme, co chcete, my víme i co potřebujete.

Diskuzní fórum

Služba slouží všem osobám, které mají zájem diskutovat na témata z oblastí vzdělávání a školství. Z důvodu lepší orientace v systému diskusního fóra jsou jednotlivé příspěvky členěny na kategorie a podkategorie dle logické struktury.


Školám chybějí peníze, snižují učitelům osobní ohodnocení (3.12.2018-9.12.2018)

Emil Kudrnovský2018-12-20 14:35:38
Dnes dorazila e-mailem petice iniciovaná ředitelkami dvou MŠ, která požadaduje pro učitelky MŠ zařazení do vyšších platových tříd a úpravu organizace školního roku pro MŠ.
Milé kolegyně z MŠ:
1) K platovým třídách a zařazení jsem se již vyjádřil níže. Pro pochopení ještě doplním, že váš požadavek je jako kdyby učitelé ZŠ chtěli stejnou platovou třídu jako mají učitelé SŠ a VŠ. To je přece nesmysl.

2) Uzavírka MŠ v době hlavních prázdnin - ala problém nečerpání dovolené. S tím si musí každý ředitel po domluvě se zřizovatelem poradit. V naší MŠ máme zavřeno pouze týden o letních prázdninách (sanitární týden kvůli ŠJ), ale holky z MŠ mají dovolenou min. 30 dní (6-7 týdnů), na tu dobu zaměstnáváme studentky na DPP - pro děti i pro rodiče je to příjemná změna.
Při dnešní rekordně nízké nezaměstnanosti a nedostatku pracovních sil je tento požadavek společensky nepřijatelný, nereálný, zvláště, když je to řešitelné.
Chybí vám na to prostředky? ...možnosti jsou dvě: z poplatku za MŠ či dotace z OP Zaměstnanost. 30 pracovních dní x 1.200,- Kč = 36 tis. Kč na jednu učitelku na prázdniny (150,- Kč/hod). Samozřejmě čím blíže Prahy, tím musíte "přitlačit".
Emil Kudrnovský2018-12-16 21:00:46
Paní ředitelce MŠ: zařazení do platové třídy je dáno katalogem prací, standardní zařazení ředitelky MŠ je v 10. platové třídě (tvorba a koordinace ŠVP). Pokud jste jako pracovník v MŠ v 11. platové třídě, zřejmě se podílíte na cituji: "Tvorba koncepce rozvoje školních vzdělávacích programů mateřských škol včetně jejich koordinace v regionu" nebo někde učíte v rámci DVPP. Podle mého soudu jste špatně zařazena a může se jednat o porušení rozpočtové kázně. Jako zřizovatel bych Vám tuto třídu nedal, protože to k činnosti naší obecní MŠ není potřeba. Ať si řeší koncepci ŠVP v regionu na kraji nebo na MŠMT, pokud se na tom skutečně podílíte, děláte to z dobré vůle nebo ať vás zaplatí instituce, která to má na starosti.

Paní ředitelko, pokud Vám jde o výši mzdy, nejde přece o platovou třídu a roky praxe, stačí se dohodnout se zřizovatelem o výši platu. Do toho vstupuje řada faktorů - počet zaměstnanců, výše rozpočtu, dotační projekty, spolupráce školy v komunitě a spokojenost s příspěvkovou organizací apod.

Pokud na to vaše školá má, řekněte si... "lína huba, holé neštěstí". Jedná se o manažerskou pozici.
Neznámý uživatel2018-12-16 15:53:28
Tak to je úroveň pedagogů. Napsat KOLEGOVY .... paní kolegyně, Vám bych nedal ani 1. platovou třídu. Tohle nenapíše ani dítě ve 2. třídě ZŠ.
Neznámý uživatel2018-12-16 12:17:28
Kolegovy Kudrnovskému. Jsem ředitelka MŠ, VŠ vzdělání, 11. platová tří dá, 36 let praxe. Nezlobte se na mě. Pokud se Vám to zdá spravedlivé vůči platové třídě začínající učitelky ZŠ, která je ve 12, tak už opravdu není co říci.
Emil Kudrnovský2018-12-15 22:55:26
Ad) Kolegyni z MŠ: Zapomněl jsem příčíst náklady na studium VŠ cca 10 tis. Kč měsíčně, tj. cca 500 tis. Kč za 5 let studia. Tedy aby dorovnal výdělek kolegyně z MŠ, musí učit ve škole 40 let.

Závěr - oprava: Studovat VŠ pedagogického směru, který chce jít poté učit na ZŠ či SŠ může pouze člověk, který tuto profesi považuje za poslání. Pozn.: O tom, jak v prvním roce spadne do reality snad jindy.

Za tento nepoměr v ohodnocení kvalifikovanější profese může ministr Dobeš, který skokově navýšil v tabulkách 9. platovou třídu o 30 %.
Emil Kudrnovský2018-12-15 22:40:16
Osobní ohodnocení na naší ZŠ a MŠ nemají učitelé min. 8 let.
Balíček volných financí na platy se každý rok v naší škole zmenšuje:
a)stát nepošle danou částku na navýšení mezd
a b) zavádí opatření, která finančně zcela nepokryje (inkluze).
A to platí i v případě naší školy, kdy počet žáků ZŠ a dětí MŠ vzrostl za posledních 6 let o více než 30 %.
Na reformě financování regionálního školství mi připadá zatím pouze pozitivní to, že dostaneme prostředky na mzdy pedagogů přímo od státu a ne přes kraj (pozitivní za situace, že si kraj ukrajuje z koláče ZŠ na své SŠ - pokud je to obráceně a kraj platy ve školství ještě dotuje ze svého, budou mít nakonec ZŠ peněz ještě méně).
Víme slavné phMAX, ale nevíme nyní, kolik ve skutečnosti financí dostaneme. Nebudeme to vědět ani v dubnu 2019, kdy děláme úvazky a uzavíráme pracovní smlouvy na nový školní rok. Pravděpodobně to nebudeme vědět ani v září 2019, kdy ještě můžeme ve zkušební době propustit nové kantory. Černé na bílém to zřejmě dostaneme datovkou na konci března 2020... A myslíte si, že k tomu skutečně dojde? Začněte šetřit - kdo sleduje zprávy tuší, že finanční krize zřejmě již začala.
Emil Kudrnovský2018-12-15 22:13:59
Kolegyni z MŠ: rozdíl mezi učitelkou MŠ a učitelkou ZŠ v platových třídách je dán již zákonem o ped. pracovnících a je logický. Na pozici učitelky MŠ je třeba vzdělání SŠ a na pozici uč. ZŠ vysokoškolské.
Pokud budete namítat, že máte také vzdělání VŠ, odpovím rovnou, že je vaše pozice středoškolská, tj. zařazení do 8. nebo 9. platové třídy. Vysokoškolké studium pro učitele MŠ je jen další lobby a marketingový tah pedagogických fakult a je pro tuto pozici zbytečný.
Vyjádřeno čísly: začínající učitel ZŠ za 5 let studia na VŠ oproti uč. MŠ dostane navíc pouze 1.200,- Kč hrubého. Mezitím, co učitel ZŠ studuje, si uč. MŠ za prvních pět let vydělá 1,4 mil. Kč hrubého. Tento rozdíl uč. ZŠ má šanci dohnat, pouze za předpokladu, že vaše délka praxe překročí 35 let.
Závěr: Pozice učitelky MŠ je za stavajících platových tabulek ekonomicky výhodnější než pozice učitelky ZŠ. Z tohoto ekonomického pohledu nemá smysl studovat VŠ pedagogického směru.
Neznámý uživatel2018-12-14 07:40:38
2018-12-10 07:39:18 To se to hospodaří, jestli vám stačí tabule, křída, mapa Evropy a vycpaná veverka.
Neznámý uživatel2018-12-10 18:20:39
MŠ? Velká katastrofa!!! Již asi 10 let žádné osobní, dnes odměny 1 800,- na osobu! Sehnat kvalifikovanou učitelku téměř nemyslitelné. Dodnes nechápu, proč jsou učitelky MŠ v 9.plat. třídě a na ZŠ ve 12, kde u nás nejsou ani ředitelky
Neznámý uživatel2018-12-10 09:30:34
Na odměny peníze jsou, osobní nemáme. Ale tak nějak odměna není za to, že se chodí do práce, ale také se něco vykoná navíc. Pro tyto lidi odměny jsou. Jediná možnost jak odměnit zapáleného člověka. Tedy ne vše do tarifů. To, že vůbec nedostačují ONIV je věc druhá. A to se ještě neplatí první tři dny nemoci.
Neznámý uživatel2018-12-10 09:02:43
To je jasné, že jsou peníze na osobka a odměny. Já je každý rok také dávám a to mám školu s průměrem 15 dětí na třídu. A kdybych měl těch dětí v průměru 20 (to není ještě nic moc), tak mám na nenárokové složky o 5 dětí x 9 tříd více (to je 45 dětí) a to je 45 x asi 40 000Kč ročně a to bych nemusel přijmout žádnou sílu navíc. To bychom si žili. Takže tomu příspěvku věřím, má pravdu. Bohužel jsou školy, které to ale neovlivní, myslím počet dětí. Ty mají smůlu (nezáleží na kvalitě - ta je neměřitelná), ty nikdy tolik dětí mít nebudou. Takže je tu velká nespravedlnost. I tak ty peníze ušetřit pro lidi lze. Ale musíte to mít jako prioritu. Jednou z možností je využít evropské peníze. Když získáte EU projekt na činnosti, které ve škole dávno probíhají, tak aniž byste lidem přidali práci, tak na ty činnosti máte peníze a navíc ještě šetříte státní rozpočet (nyní jsem zaměstnal v EU projektu uklízečku, protože někdo musí uklízet prostory, kde ten projekt probíhá, to že uklízí celou školu, to mně nikdo nedokáže). A částečné úvazku jsou také řešením. Zvlášť dnes v době "růstu" je snadné se na těchto úvazcích domluvit. Mně se osvědčili u uklízeček. Místo 8 hodin (žádný člověk není schopen lítat 8 hodin denně se smetákem celý rok) dělají 4 -5 a uklidí toho stejně (ty 4 hodiny se již dá vydržet uklízet). Další možnost je přesunou některé činnosti do služeb (nezaměstnávám ajťáka) a platím to z provozu nebo si takticky vyjednat příspěvek od zřizovatele. V neposlední řadě se nemusí suplovat. Když najedete na vyměňování hodin a vyjdete lidem vstříc a nemáte problém je pustit během roku (mimo prázdniny) na dovolenou, tak Vám zobou z ruky a i hodiny "suplované" normálně odučí a neremcají, že by za to měli mít 200%. Jsou i ředitelé, kteří slušně prosperují z inkluze a i když to je čuňárna, tak to státu přeji. Lidi zlatý, stát nás podvádí a hází klacky pod nohy, tak to tomu státnímu ouřadovi nedarujme a poraďme si. On ten stát chce mnohdy takové kraviny, že se vůbec nic dětem a učitelům nestane, když je obejdete. Na druhou stranu znám školy, kde mají (kdyby na to bylo, bylo by to správné) sekretářku, mzdovou a ještě účetní na faktury. To já si mohu dovolit pouze jednu sílu a pak nám zbyde na ty odměny všem. Hold ale to kafe si vařím sám a i hrnek si po sobě umyji (nejsem debil). Takže ono to nějak jde ty peníze pošetřit. Jistě jsou i jiné možnosti.
Neznámý uživatel2018-12-10 07:58:29
Když má škola dostatek žáků ve třídách, tak peněz na odměny zbyde dost. Ale to platí zejména pro gymnázia a jen menší množství středních škol, které si vedou dobře v boji o žáka. Dá se také v některých měsících ušetřit na přespočených hodinách, když jsou jsou kulturní akce apod. Jsou školy, které žijí také z doplňkové činnosti.
Neznámý uživatel2018-12-10 07:39:18
Vážený, nikdo nemarodí dlohodobě, 90% lidí má plné úvazky, černé duše mezi žáky dnes mít nelze a ani bych si to nedovolil i kdyby to šlo. Zřizovatel nic nedoplácí, žijeme pouze z normativu na žáka. Pouze pravím - neumíte hospodařit.
Neznámý uživatel2018-12-10 05:33:50
Průměr na odměnách 18. 000,-???? Buď Vám někdo dlouhodobě a permanentně marodí nebo chudákům nabízíte pouze částečné úvazky- včetně provozních zaměstnanců! Jinak opravdu nechápu, kde lze takový ranec peněz ušetřit! Ještě můžete mít černé duše mezi žáky! O takových odměnách se mi může jen zdát! Nezávidím, jen nechápu ty rozdíly, že někde jsou a někde nejsou a školy a školky téměř živoří. A kdyby je nedoplácel zřizovatel, tak ty zkrácené úvazky mají zaměstnanci bohužel taky.
Neznámý uživatel2018-12-09 10:21:24
2018-12-07 14:20:02 Jednou z nejhorších věcí jsou jednoduchá a snadno pochopitelná chybná vysvětlení.
Neznámý uživatel2018-12-08 14:16:57
MŠMT, ČŠI, škodí. Nejvíce "poděkujme" odbornici pí. Valachové. Na celostátní konferenci školství v listopadu 2018 vystoupil p. Plaga…. Slibem nezarmoutíš, papír snese všechno. Stále to samé!!!!
Neznámý uživatel2018-12-07 14:20:02
Dnes jsem rozdělil mezi své učitele odměny. Průměr je 18.000 Kč. Osobní mají také. Nikdy se mně nestalo, že by moji lidé neměli osobní a 2x ročně odměny. Sorry jako, neumíte hospodařit.
Neznámý uživatel2018-12-07 09:14:35
MŠMT bych kompletně odříznul od politiky. Školství je věc veřejná, tak ať klidně funguje jako firma s odborníky, kde bude jasná dlouhodobá koncepce, která se nezmění s výměnou ministra školství. Jen to chce správné kontrolní mechanismy. RVP dávají školám určitou volnost při naplnění ŠVP, což je fajn, ale pak často platí, že u stejného oboru na různých školách mají žáci dost odlišné znalosti. Někdo jede na nutný základ z RVP, někdo rošiřuje,... Přitom výstup by měl být srovnatelný. Pokud žák přestupuje, tak si všimne, že to tak není. Věřím, že i vysoké školy by to ocenili.
Myslím, že školy si nadtarifní složky budou šetřit a použijí je tam, kde nemají tak početné třídy a obory jsou pro ně na hraně. Suplování taky něco stojí a jestli se začnou platit i první 3 dny nemocenské... Záleží, co vlastně pak zbude? Tedy vnímám to spíše jako rezervu. Těžko někdo nasadí plošně větší osobní příplatky, když je pak dle zákoníku práce nemůže odebrat, když pracovník svou práci vykonává ve stejné kvalitě. Školy mají každý rok jiný počet žáků, tedy financování je dost turbulentní. Je možné, že nakonec budou aspoň větší odměny na konci kalendářního roku.
Neznámý uživatel2018-12-06 20:58:56
Většina spílá MŠMT. Vždyť je na postu ministra mnohem větší fluktuace než zaměstnanců v běžné škole (je jedno zda pedagog či nepedagog). Nevím jak to vypadá na ostatních postech ministerstva. Nezapomeňme ovšem na pravou ruku MŠMT - NIDV a levou NÚV. Právě tyto instituce připravily "skvěle" inkluzi a mnohem dříve RVP. Naštěstí se nepodařilo přes širokou pedagogickou diskusi prosadit "úžasný" karierní řád učitele (On to zase někdo za čas zkusí.). Vším se učitelé nějakým způsobem "prohrabali". Všude slyším o růstu HDP, o lepším výběru daní, o třináctém platu. Co ale z toho má učitel?
Budu sobecký a nepřejícný. Těším se na hospodářskou recesi, neboť mi vzroste reálná mzda. Nikdo nebude mít odvahu sáhnout učitelům na mrzkou mzdu. I když v minulosti se to jednomu podařilo navýšením úvazků. A tak si stěžuji jako ostatní přispěvatelé na svůj, náš, těžký osud. Jó, s těmi 5% nadtarifu, prosím, raději nepočítejte. Alespoň nebudete zklamaní z platu jako já 1.9.2018. Nu co, ušetřil jsem za triko "Konec levných učitelů", nekoupil jsem si ho.
Neznámý uživatel2018-12-06 15:57:22
Systém financování škol je v přímém rozporu se Zákoníkem práce. Pokud někdo dostane za určitou činnost osobní ohodnocení, nesmí mu být odebráno ani kráceno, pokud činnost stále kvalitně vykonává. Jenže ředitel ty peníze nedostane, na nenárokovou složku není nárok. Je to Kocourkov. Takže u nás není žádné osobní ohodnocení a pokud zbydou peníze, dostaneme pár stovek odměny. A jsem zvědavá, kde se projeví přidání těch 5% do nadtarifní složky platu. MŠMT nemá žádnou snahu získávat více učitelů do škol. Svými kroky vysloveně škodí.
Neznámý uživatel2018-12-06 09:32:13
Prvotní problém vidím na vysokých školách, které připravují nové učitele. Jejich didaktika je často nulová, žáci jsou otrávení, zlobí, učitel odchází mimo školství. Didaktiku učí i lidé, kteří nikdy neučili. Nástupní plat učitele je srovnatelný s platem prodavače v supermarketu. Školy nemají peníze na motivační složky. Pokud je mají, tak kdo Vám bude pracovat navíc za osobní příplatek ve výši 5% základního platu? Ve školství jsou srdcaři, kteří neřeší peníze, práce je baví. Pak tu máme uživatele systému, kteří nějak odučí a tím to pro ně končí. Peníze jim stačí a mají čas na jiné aktivity, kdy si přivydělají nebo se věnují rodině. Tedy u některých vyučujících je plat odpovídající, jiní by si zasloužili výrazně více...
Neznámý uživatel2018-12-06 08:56:33
Jak se situace bude vyvíjet? Ono to nějakou setrvačností pojede klíďo 50 let a nějak to bude. To oni vědí a proto to je tak jak to je. Nejsou řemeslníci? Proč měnit školství? Přijmeme Ukrajince a za pár let Eritrejce. Většině dětem jsou obsahy učené ve škole k ničemu. Důkaz je, že se nic neděje, když to neumí a kvalita jde dolů - oni to totiž v životě - to české školometské nepotřebují. Proč měnit čerpání EU fondů? No tak to nevyčerpáme, vždyť jsme bohatí, nepotřebujeme to. A personálně? Bude to stejné. Ženy zůstanou, protože je často živí muži nebo u nich vyhrává lukrativita prázdnin a volna (čas pro vlastní děti) a to je víc než slušný plat. A muži - ti do školství nepřijdou ani když to bude 130% průměrné mzdy (ono stejně nebude). 130 průměrné mzdy není důvod jít někam pracovat - to je pořád BÍDA. A dál se bude nadávat. Jednou za čas přijdou média s nějakým desetiletí trvajícím palčivým problémem jako s nějakou novinkou, všichni "odborníci" se k tomu vyjádří a ....nic se nestane, pojedeme dál. Vźdyť to tak funguje 20 let (devadesátá léta nepočítám - to jsme se rozkoukávali). Bohužel světlo na konci tunelu neexistuje, no a tak malé světélka jsou k ničemu, ta v tom tunelu zhasnou, když nebudou mít dobré podmínky toho celého tunelu. A tak to prostě je. Hlavně, že všichni učitelé pořád všude sdílejí to, jak v nenormálním nemoderním systému moderně a pokrokově učí. To je vše k smíchupláči.
Neznámý uživatel2018-12-04 19:01:03
Osobní ohodnocení na naší škole nemáme žádné už více než 10 let. Nevadí mi učit, připravovat se na výuku, vzdělávat se, ale vadí mi pracovat s žáky, kteří mají poruchy chování. Začíná nám být úzko i z chování rodičů, kteří se o děti nezajímají a učitele v podstatě šikanují a vynucují si zvláštní péči a přístup místo aby vychovávali a pracovali s dětmi i doma. Na ZŠ a MŠ hrozí vyhoření. Za tuto práci by se hodilo učitele oceňovat a pomoci jim nejen finančně. Uvidíme, jak se situace bude dál vyvíjet z hlediska personalizace. Kdo vydrží učit a jak...
Neznámý uživatel2018-12-04 15:25:42
Ještě dodatek, je pozoruhodný kontrast mezi tím, kolik lidí si myslí, že učitel dělá prdlajs a peněz má v podstatě dost, a obtížností sehnat kvalitního učitele zejména odborných předmětů...
Neznámý uživatel2018-12-04 15:21:27
Hádat se o to, co musí učitel a co musí jiná profese, nemá smysl. Každá pořádná práce má svoje. Učitel je relativně svobodný a je ve styku s komunitou relativně velmi inteligentních lidí. Nechte papíry papírama, ty jsou všude, a nepředstírejte, že v potu tváře dřete na vinici 40 hodin týdně. Mně spousta té "dřiny" vyloženě baví - studium nových věcí, práce se zajímavou technikou. No a potom holt opravím ty písemky. Já bych se bavil o chápání významu vzdělání, srovnání postavení učitele v naší rozvojové zemi a v zemích vyspělých, o chybějícím nadstandartu - speciální zdravotní péče, hlasová hygiena, čistota prostředí, prevence vyhoření. A samozřejmě o ohodnocení všech těchto rizik a specifik.
Neznámý uživatel2018-12-04 12:18:03
Jen na okraj na naší škole již 4 roky nevíme co je to osobní hodnocení, protože jej nikdo nemá. Snad jen ředitel, ale toho platí krajský úřad.
Pokud je systém financování striktně na žáka školy, nemůžeme se divit, kam to to školství spěje, proč ta úroveň klesá.Škola si drží i velmi slabé žáky, aby finančně přežila.
Neznámý uživatel2018-12-04 10:04:49
Proč ale dochází ke snižování osobního ohodnocení? Celý ten systém je prostě úplně blbě. Proboha, jak může systém školství dnes vyhovovat, když byl nastaven před mnoha a mnoha lety? No a ty osobka? Opět je na vině MŠMT. V roce 2019 se chystá změna financování (prý postupně). Dnes 4.12. musí ředitelé asi již personálně a finančně plánovat příští rok. Víte jak nám poradil státní úředník ohledně tohoto plánování? No raději pozastavte vyplácení nenárokových složek a počkejte, než bude jasno, kolik máte peněz. To je ten problém. Hlavně, že všichni počítají PH MAX (to číslo je k ničemu, když nevím jak bude dotované), ale aby MŠMT jasně řeklo kolik připadne na jednu hodinu peněz, aby jsme mohli plánovat, to se nestane. Prostě je to pořád stejné. Ten kdo školství neustále a hloupě škodí je MŠMT. Je to k pláči. A pořád jen řeči a řeči. Nic nejde, protože se nechce. Nevěřím, že reforma financování bude obstojně připravená. Tam bude zase děr a blbostí! Byl bych šokován, kdyby se něco připravilo pořádně. Po těch mnoha oklamání ze strany MŠMT je nedůvěra k čemukoli od nich obrovská. Nejhorší, že to lidé (i učitelé) tomu Agroferťákovi, ty sliby o zlepšení situace ve školství, že mu to "žerou". Školství je POLITIKUM. Nezajímá je. Jen jako prostředek k volebním hlasům. Jinak by se něco s tím nevyhovujícím systémem (ne jednotlivostmi alá inkluze, platy, úroveň,....)dělo. To přeci není možné pořád mluvit (20 let) o malých platech a mít je pořád na stejně trapné úrovni (a oni tvrdí, že je zvyšují). Jaké je měřítko úspěšnosti ministrů? Vždyť oni vlastně žádný palčivý problém za posledních 20 let nevyřešili.
Neznámý uživatel2018-12-04 08:58:41
Opět jedna figura, která vůbec neví, co práce učitele vyžaduje. Myslím ten z 3.12. 13:35. A to jste ještě zapomněli na školní akce mimo domov. Já ještě jezdím (letos po dvacáté třetí) na lyžařské kurzy, dále na sportovně - turistické a cyklokurzy a dále na školní výlety, exkurze i zahraniční akce s dětmi. To vše činí již roky nezaplacené práce a to ty nejnáročnější práce (jen hlupák si může myslet, že to je vlastně radost si takto s dětma jezdit - to si pište že je to k zlosti a hlavně na úkor vlastní rodiny a vlastního odpoledního času). Přijde mně drzé, jak si vůbec někdo může myslet, že máme na těchto akcích pracovat 2 x 8 hodin za den ještě práce v noci (tak do jedné ráno, než ty děti usnou) a nezaplatit to. Navíc je porušován ZP. A pak se objeví takový .....a bude vypočítávat čistý čas v hodinách. My učitelé na rozdíl od mnoha lidí musíme v hodinách pracovat a nemáme čas surfovat na internetu, jako mnozí "šíleně zaměstnaní v soukromé sféře".
Neznámý uživatel2018-12-03 19:13:43
Opět jeden z těch, kteří dovedou jen poukazovat na to, že máme vlastně peněz "dost" a co bychom vlastně chtěli! Ale sám by tuto práci dělat nešel-(komentář viz. níže 3.12.,13.35h.)
Uvádíte samozřejmě plat v hrubém. Po srážkách to už není žádná hitparáda!! Začátek pracovního výkonu není rozhodně v 8 h., ale podstatně dříve - dozory apod. Učitel nemůže přijít do školy v 7.55 h. 10. minutové přestávky pomalu nestačí ani na to, aby si vyučující vyměnil v kabinetu učebnice a pomůcky a došel do hodiny v jiné třídě! Natož, aby si například stihl odskočit na toaletu! Ve vyučování rozhodně jít nemůže!! Super jsou také dozory na chodbách- to potom nestíhá téměř nic. Tzv. zdle Vás bytek času - "nepřímá vyučovací povinnost" není jen o přípravách, ale i opravách sešitů, písemek, vyplňování různých povinných dotazníků, hlášení, vytváření a hodnocení individuálních vzdělávacích plánů pro děti nadané či s postižením (vivat inkluze!!!) apod. A bonbónkem je, když dostanete pod sebe začínajícího učitele, kterého 2 roky vedete, musíte vypracovat plán vedení, chodit mu na hospitace, rozebírat co by šlo jinak aproč, kontrolovat mu přípravy! Vy si určitě plnou tašku práce domů nenosíte. Nevím, co nám kdo závidí.
A to nemluvím o učitelích v mateřských školách- ti jsou na značkách v 6 ráno a s úsměvem na rtu za ty "tisíce", které jim vláda nedala, učí rozjívené dětičky slušnému chování, sebeobsluze a jiným základním věcem, které by dávno měly umět z domova od rodičů.
Ještě něco je nám k závidění??? Tedy těm, co toto všechno vydrželi!
Neznámý uživatel2018-12-03 13:35:35
Učitel je zařazen do 12. platové třídy, nastupující učitel má od ledna 2019 tarif 28 630,- Kč, učitel s praxí 32 let tarif 37 330,- Kč. Vyučovací povinnost je 21 hodin týdně, tzn. odučit 4 hodiny denně a 1 den 5 hodin denně. Vyučovací hodina trvá 45 minut. Zbytek času má učitel trávit přípravou … Začátek pracovního výkonu od 8 h. Výměr dovolené je 40 dnů 12 dnů v roce na samostudium. Nemyslím si, že by na tom byli učitelé až tak špatně.
Neznámý uživatel2018-12-03 13:18:21
Snižování nejnižšího? To snad jde jen u nás. Vizitka českého školství a zástupu ministryň a ministrů školství :-/
Neznámý uživatel2018-12-03 10:41:21
Bohužel např. ve zlínském kraji je dlouholetá tradice - nejnižší platy ve školství v republice a tudíž všichni pedagogové i nepedagogové bez jakýchkoli příplatků, pouze holé tarifní mzdy, hovořím za MŠ. Smutné.
Neznámý uživatel2018-12-03 09:47:03
To zažil někdy asi každý, důsledek toho, jakou má u nás vzdělání váhu.
Mgr. Dalibor Fusek2018-12-02 20:37:18
Stovky učitelů nedávno dostaly nové platové výměry. A řada z nich se nestačila divit. Pokud měli nějaké osobní ohodnocení, velké části z nich se snížilo nebo nemají žádné. Máte také obdobnou zkušenost? Budeme rádi, když se o ni s námi podělíte.
Středa 22.05.2019, svátek má Emil


Přihlášení





Zapomněli jste heslo?
Proč se registrovat? Registrovat
Registrací dostanete přístup do všech sekcí portálu. Můžete rovněž objednávat služby v placených sekcích anebo využívat bonusů Systému bonifikace.

jsme vždy ve spojení s Vámi

Facebook Google plus ICQ-671236329 Skype Twitter LinkedIn

Aktuální anketa

Jak mají vypadat přijímačky na SŠ?

Dnešní počasí v krajích ČR

Počasí TOPlist

Používáním webu souhlasíte s tím, že k poskytování služeb a analýze návštěvnosti používáme soubory cookie.