Vzdělávací služby

O co jde?

Náš portál je nástroj, ve kterém lze nalézt veškeré potřebné informace z oblastí vzdělávání a trhu práce. Nabízíme nepřeberné množství služeb vedoucích ke zkvalitnění Vašeho vzdělání.

Pro koho to je?

Pro každého, koho zajímá vzdělávání anebo trh práce. Našimi klienty jsou ředitelé škol a jejich zástupci, učitelé, žáci, studenti a jejich rodiče, stejně tak firmy a jejich zaměstnanci.

Proč zrovna my?

Protože u nás naleznete vše, co se vzdělávání a trhu práce týká. Pracujeme systematicky a naše databáze se neustále rozšiřují. Jsme profesionálové, nejen, že víme, co chcete, my víme i co potřebujete.

Diskuzní fórum

Služba slouží všem osobám, které mají zájem diskutovat na témata z oblastí vzdělávání a školství. Z důvodu lepší orientace v systému diskusního fóra jsou jednotlivé příspěvky členěny na kategorie a podkategorie dle logické struktury.


Povinná matematika až po změně výuky (2.9.2019-8.9.2019)

Neznámý uživatel2019-09-11 20:00:25
Podle zákona o svobodném přístupu k informacím jsem požadoval informace od MŠMT týkající se přípravy povinné maturity z matematiky (finance vynaložené v letech 2000-2018 na odborná školení hodnotitelů, příprava testů apod.). Odpovědi mi bylo (11.9.2019), že na povinnou maturitu z matematiky nebyly vynaložené žádné finanční takové prostředky (všechno bylo v rámci přípravy na volitelnou maturitu, nikoliv na povinnou).
Neznámý uživatel2019-09-11 19:21:15
Já myslím, že ten "dril" tam je, ale klidně tomu mohou říkat trénink nebo koučink nebo klidně jakkoli. Prostě to bez toho nejde. Oni jsou cílevědomější a ukázněnější, ví, proč chodí do školy a jaký to má smysl. Nepotřebují bič k tomu, aby dosáhli úspěchu, oni vědí, že bez práce nejsou... já nevím, na severu tresky? U nás je řada žáků, kteří chodí do školy a nevědí proč. Jsme prostě nevychovaná, kverulující, brblající a zpohodlnělá společnost. Já jsem to zažil ve Francii - tam nemohli pochopit, jak u nás může prospět žák, který má vysokou absenci. No může...
Neznámý uživatel2019-09-10 17:56:39
Ale kolegové, on ten dril nikdy nepřestal. V českém školství nikdy. To je pořád stejné jako před 30 lety. Ukažte ty masy učitelů, co učí matematiku zábavně nebo prostě tak, aby bavila. Je to pořád stejné. Jen není nástroj, čím ty děti a studenty nutit. Není bič. A on také již nikdy ten bič nebude. Není jak ho zavést. To by muselo být jasně definováno - zpět s drilem, zpět s tvrdostí. A to vzhledem k současnému trendu nenastane. Jen si pořád lámu hlavu nad tím, jak to dělají úspěšné systémy ve Finsku, západní Evropě či jinde. Tam dosahují úspěchu drilem? U dětí 6 až 15 let? Nebo i u těch středoškoláků? Já mám pocit, že nikoli. To je tedy divné.
Neznámý uživatel2019-09-06 19:48:09
Hezké:) A ministrů?....
Neznámý uživatel2019-09-05 12:07:45
Petr Křížek
Oprava: Ve srovnání s bodem 2, je těch ...
Neznámý uživatel2019-09-05 12:06:59
Petr Křížek
Ve srovnání s bodem jedna je těch hor atd. méně.
Neznámý uživatel2019-09-05 10:32:46
Následky bodu jedna bych uvedl "Once upon a time", nebo "Za devatero horami, devatero řekami a devatero ministry školství...".
Neznámý uživatel2019-09-05 09:44:13
Petr Křížek
1) Matematika je povinná. Následky: urychlení reformy výuky matematiky, motivace žáků, motivace učitelů, sjednocení cílů, spolupráce učitelů.
2) Matematika není povinná. Následky: matematika se z pohledu priorit dostává na úroveň jiných předmětů a sami víme jak pomalu a nesystematicky probíhá, či spíš neprobíhá proces reformy našeho školství. Přes různé sliby naše školství čím dál více zaostává a proč by to nemělo nyní, bez motivace, platit pro matematiku?
Neznámý uživatel2019-09-04 19:06:39
Matematika začíná kalkulem, tj. infinitezimálním počtem. Do té doby jsou to jen počty. Děti ze základky mají velký problém se zlomky, ekvivalentními úpravami rovnic, goniometrickými funkcemi a v životě neslyšely o nějakých logaritmech. V 70. letech nás ty matykářky honily v těchto věcech jak nadmuté kozy. Dokud se nevrátí v základech jednoduchý dril a děti nepřestanou "objevovat" (ony objeví a hned zapomenou), bude to stejná bída. Těch rovnic musím vypočítat 200, abych mohl říci, že je umím řešit. Leb ocelová a zadek olověný. Bohužel v dnešní snadné a ustupující době velmi nepopulární atributy.
Neznámý uživatel2019-09-03 19:35:48
Souhlas s Neznámým uživatelem, 2019-09-02 17:08:20. A možná by nám to i Brusel mohl nařídit hned, protože u nás to vypadá, že na to nikdo nemá.
Martin Valenta2019-09-03 16:25:27
V první řadě je třeba si uvědomit, že současná maturitní zkouška z matematiky nemá s matematikou mnoho společného. Žák či žákyně deváté třídy, kteří zvládnou obsah učiva matematiky dle RVP pro ZŠ, nevyřeší sice všechny úlohy, ale budou úspěšní. Problém není v matematice, ale ve statistice. Na obory vzdělání zakončené maturitní zkouškou je přijato cca 70% žáků přecházejících ze základních na střední školy. Otázka zní jednoduše. Má sedm z deseti žáků končících ZŠ dostatečné studijní předpoklady pro zvládnutí oboru vzdělání s maturitou? Rodí se dnes chytřejší děti než před padesáti lety? Vyvíjí se lidský mozek tak závratným tempem? Obávám se, že nikoliv. Rodí se děti geniální, chytré, talentované, průměrné, hloupé i debilní. Jako před padesáti lety. Vzděláním se dá leccos ovlivnit, ale nelze jej přeceňovat. Chytrý bude chytrým, i když se bude vzdělávat sám a z hlupáka neudělá chytrého ani deset univerzit:-) Pokud ale Ti, kdo rozhodují o struktuře vzdělanosti chtějí, aby 70% absolventů škol mělo maturitu, musí se její již nyní nízká úroveň ještě více snížit. Maturitní vysvědčení pak ovšem bude mít hodnotu cáru papíru.
Matematika je způsob uvažování, přemýšlení, směsice abstrakce, algoritmů, intuice, logiky...
Řada "celebrit" se dnes veřejně přiznává, že není chytrá na matematiku, ale třeba na jazyky. Kdo ale není chytrý na matematiku, není chytrý vůbec:-)
Neznámý uživatel2019-09-02 17:08:20
To ty hlavy pomazané přijdou na všechno až po tolika letech? Proč si včas neposlechnou prosté učitele?...

Za osm let se vystřídá několik ministrů školství, takže klid. Nakonec nám Brusel řekne, co máme dělat:)
Mgr. Dalibor Fusek2019-09-02 08:49:12
Ministr školství Robert Plaga minulý týden navrhl, aby se povinná maturita z matematiky a cizího jazyka odložila minimálně o osm let. Do té doby by chtěl zachovat současnou podobu zkoušky, v níž si maturant mezi jmenovanými předměty sám volí. Zajímalo by nás, jaký máte na tento krok názor?
Pondělí 16.09.2019, svátek má Ludmila


Přihlášení





Zapomněli jste heslo?
Proč se registrovat? Registrovat
Registrací dostanete přístup do všech sekcí portálu. Můžete rovněž objednávat služby v placených sekcích anebo využívat bonusů Systému bonifikace.

jsme vždy ve spojení s Vámi

Facebook Google plus ICQ-671236329 Skype Twitter LinkedIn

Aktuální anketa

Jaký máte názor na reformu financování regionálního školství?

Dnešní počasí v krajích ČR

Počasí TOPlist

Používáním webu souhlasíte s tím, že k poskytování služeb a analýze návštěvnosti používáme soubory cookie.