Vzdělávací služby

O co jde?

Náš portál je nástroj, ve kterém lze nalézt veškeré potřebné informace z oblastí vzdělávání a trhu práce. Nabízíme nepřeberné množství služeb vedoucích ke zkvalitnění Vašeho vzdělání.

Pro koho to je?

Pro každého, koho zajímá vzdělávání anebo trh práce. Našimi klienty jsou ředitelé škol a jejich zástupci, učitelé, žáci, studenti a jejich rodiče, stejně tak firmy a jejich zaměstnanci.

Proč zrovna my?

Protože u nás naleznete vše, co se vzdělávání a trhu práce týká. Pracujeme systematicky a naše databáze se neustále rozšiřují. Jsme profesionálové, nejen, že víme, co chcete, my víme i co potřebujete.

Chat
Napište nám Váš dotaz Zavřít


Hodnocení školy Českou školní inspekcí



Týká se druhu škol:

MŠ, ZŠ, SŠ, VOŠ,

Legislativní rámec

  • Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)
  • Vyhláška č. 17/2005 Sb., o podrobnějších podmínkách organizace České školní inspekce a výkonu inspekční činnosti

Popis řešené oblasti

Česká školní inspekce provádí hodnocení škol a školských zařízení.

Doporučené materiály (včetně obecně závazných právních norem podzákonného charakteru)

Tučně jsou zvýrazněny poslední 3 vložené dokumenty

  • ČŠI: Kvalita a efektivita vzdělávání a vzdělávací soustavy České republiky ve školním roce 2016/2017
  • Analýza zahraničních systémů hodnocení klíčových kompetencí a systémů hodnocení netestovatelných dovedností se souborem doporučení pro školní hodnocení klíčových kompetencí RVP ZV a externí hodnocení školní podpory rozvíjení klíčových kompetencí RVP ZV
  • Česká školní inspekce jednala s odborníky o možnostech propojování vnitřní a vnější evaluace škol
  • Česká školní inspekce diskutovala s experty o formativním hodnocení
  • Vedení České školní inspekce jednalo se zástupci zřizovatelů škol
  • Vedení České školní inspekce diskutovalo s celostátními partnery
  • Koncepční záměry inspekční činnosti České školní inspekce na období 2014 – 2020
  • Kvalita vzdělávání ve školním roce 2022/2023 – výroční zpráva
  • Plán hlavních úkolů České školní inspekce na školní rok 2021/2022
  • Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání na školní rok 2021/2022
  • ČŠI: Koncepční záměry inspekční činnosti 2021-2030
  • Plán hlavních úkolů České školní inspekce na školní rok 2019/2020
  • Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání na školní rok 2019/2020
  • Vyjádření k problematice osobních údajů žáků v rámci přípravy výběrového zjišťování 2018
  • Plán hlavních úkolů České školní inspekce na školní rok 2018/2019
  • Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání na školní rok 2018/2019
  • Plán hlavních úkolů České školní inspekce na školní rok 2017/2018
  • Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání na školní rok 2017/2018
  • Česká školní inspekce nabízí školám přehledné reporty
  • Česká školní inspekce ověří výsledky žáků na úrovni 5. a 9. ročníků ZŠ

Vzorové materiály

Tučně jsou zvýrazněny poslední 3 vložené dokumenty

  • Tematická zpráva ČŠI - příklad
  • Protokol ČŠI - příklad 2
  • Protokol ČŠI - příklad
  • Inspekční zpráva - příklad 2
  • Inspekční zpráva - příklad

Virtuální sborovna

Virtuální šuplík

Lexikon pedagogických termínů

Co vyplývá z legislativy

Odkaz na ustanovení právního předpisu

(nejedná se vždy o doslovné znění příslušného ustanovení právního předpisu, ale o jeho zjednodušený význam)
Hodnocení školy se uskutečňuje jako vlastní hodnocení školy a hodnocení Českou školní inspekcíZ 561/2004, § 12, odst. 1
Hodnocení vzdělávání ve školských zařízeních provádí Česká školní inspekceZ 561/2004, § 12, odst. 3
Česká školní inspekce ve školách a školských zařízeních a v místě, kde se uskutečňuje individuální vzdělávání žáka získává a analyzuje informace o vzdělávání dětí, žáků a studentů, o činnosti škol a školských zařízení, sleduje a hodnotí efektivnost vzdělávací soustavyZ 561/2004, § 174, odst. 2, písm. a)
Česká školní inspekce ve školách a školských zařízeních a v místě, kde se uskutečňuje individuální vzdělávání žáka zjišťuje a hodnotí podmínky, průběh a výsledky vzdělávání, a to podle příslušných školních vzdělávacích programů a akreditovaných vzdělávacích programůZ 561/2004, § 174, odst. 2, písm. b)
Česká školní inspekce ve školách a školských zařízeních a v místě, kde se uskutečňuje individuální vzdělávání žáka zjišťuje a hodnotí naplnění školního vzdělávacího programu a jeho soulad s právními předpisy a rámcovým vzdělávacím programem a dále podmínky a průběh poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeníchZ 561/2004, § 174, odst. 2, písm. c)
Při hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání a školských služeb vychází Česká školní inspekce ze zásad a cílů vzdělávání stanovených školským zákonem, přičemž základním kritériem hodnocení je zejména účinnost podpory rozvoje osobnosti dítěte, žáka a studenta a dosahování cílů vzdělávání ze strany škol a školských zařízení. Kritéria hodnocení předkládá ministerstvu ke schválení. Schválená kritéria hodnocení ministerstvo zveřejňujeZ 561/2004, § 174, odst. 7
Ústřední školní inspektor předkládá ministrovi školství, mládeže a tělovýchovy každoročně v termínu do 15. července návrh plánu hlavních úkolů České školní inspekce na následující školní rokV 17/2005, § 2, odst. 2, písm. a)
Ústřední školní inspektor předkládá ministrovi školství, mládeže a tělovýchovy každoročně v termínu do 15. července ke schválení návrh kritérií hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání a školských služebV 17/2005, § 2, odst. 2, písm. b)

Diskuzní fórum

Hodnocení školy Českou školní inspekcí

Poznámka

Obvyklými výstupy inspekční činnosti České školní inspekce jsou inspekční zprávy, protokoly a tematické zprávy.

Pondělí 13.01.2025, svátek má Edita


Přihlášení





Zapomněli jste heslo?
Proč se registrovat? Registrovat
Registrací dostanete přístup do všech sekcí portálu. Můžete rovněž objednávat služby v placených sekcích anebo využívat bonusů Systému bonifikace.

jsme vždy ve spojení s Vámi

Facebook Google plus ICQ-671236329 Skype Twitter LinkedIn

Aktuální anketa

Jaká jsou Vaše očekávání v českém školství pro rok 2025?

  1. Bude ve všem lepší než rok 2024 (0)
  2. Bude v některých věcech lepší než rok 2024 (1)
  3. Bude stejný jako rok 2024 (3)
  4. Bude v některých věcech horší než rok 2024 (7)
  5. Bude ve všem horší než rok 2024 (1)
  6. Nedokážu posoudit (0)


Další ankety Vložit anketu

Dnešní počasí v krajích ČR

Počasí

Používáním webu souhlasíte s tím, že k poskytování služeb a analýze návštěvnosti používáme soubory cookie.