TENTO TÝDEN ŘEŠÍME Odtrhneme děti od mobilů! Alespoň na tři hodiny .......... Číst dál >>>
|
O co jde? Náš portál je nástroj, ve kterém lze nalézt veškeré potřebné informace z oblastí vzdělávání a trhu práce. Nabízíme nepřeberné množství služeb vedoucích ke zkvalitnění Vašeho vzdělání. |
Pro koho to je? Pro každého, koho zajímá vzdělávání anebo trh práce. Našimi klienty jsou ředitelé škol a jejich zástupci, učitelé, žáci, studenti a jejich rodiče, stejně tak firmy a jejich zaměstnanci. |
Proč zrovna my? Protože u nás naleznete vše, co se vzdělávání a trhu práce týká. Pracujeme systematicky a naše databáze se neustále rozšiřují. Jsme profesionálové, nejen, že víme, co chcete, my víme i co potřebujete. |
Týká se druhu škol:ZŠ, SŠ, VOŠ, |
Kromě obvyklé denní formy vzdělávání existuje poměrně široká škála dalších forem vzdělávání, díky kterým lze studovat střední a vyšší odbornou školu. Tyto formy umožňují studium také osobám, které by se jinak denní formy nemohly účastnit. Jedná se např. o již pracující osoby. Je nutné upozornit na fakt, že veškeré formy vzdělávání jsou si z hlediska výstupu, tedy získaného stupně vzdělání, rovny.
Tučně jsou zvýrazněny poslední 3 vložené dokumenty
Tučně jsou zvýrazněny poslední 3 vložené dokumenty
Virtuální sborovna | Virtuální šuplík | Lexikon pedagogických termínů |
Co vyplývá z legislativy | Odkaz na ustanovení právního předpisu |
(nejedná se vždy o doslovné znění příslušného ustanovení právního předpisu, ale o jeho zjednodušený význam) | |
Rámcové vzdělávací programy stanoví mimo jiné formy vzdělávání | Z 561/2004, § 4, odst. 1 |
Školní vzdělávací program stanoví mimo jiné formy vzdělávání | Z 561/2004, § 5, odst. 2 |
Vzdělávací program pro vyšší odborné vzdělávání stanoví mimo jiné formy vzdělávání | Z 561/2004, § 6, odst. 1 |
Základní vzdělávání se uskutečňuje v denní formě vzdělávání. Střední a vyšší odborné vzdělávání se uskutečňuje v denní, večerní, dálkové, distanční a kombinované formě vzdělávání, vzdělání dosažené ve všech formách vzdělávání je rovnocenné | Z 561/2004, § 25, odst. 1 |
Denní formou vzdělávání je myšlena výuka organizovaná pravidelně každý den v pětidenním vyučovacím týdnu v průběhu školního roku | Z 561/2004, § 25, odst. 2, písm. a) |
Večerní formou vzdělávání je myšlena výuka organizovaná pravidelně několikrát v týdnu v rozsahu 10 až 18 hodin týdně v průběhu školního roku zpravidla v odpoledních a večerních hodinách | Z 561/2004, § 25, odst. 2, písm. b) |
Dálkovou formou vzdělávání je myšleno samostatné studium spojené s konzultacemi v rozsahu 200 až 220 konzultačních hodin ve školním roce | Z 561/2004, § 25, odst. 2, písm. c) |
Distanční formou vzdělávání je myšleno samostatné studium uskutečňované převážně nebo zcela prostřednictvím informačních technologií, popřípadě spojené s individuálními konzultacemi | Z 561/2004, § 25, odst. 2, písm. d) |
Kombinovanou formou vzdělávání je myšleno střídání denní a jiné formy vzdělávání stanovené školským zákonem | Z 561/2004, § 25, odst. 2, písm. e) |
Délka dálkového, večerního, distančního nebo kombinovaného vzdělávání je nejvýše o 1 rok delší než doba vzdělávání v denní formě | Z 561/2004, § 25, odst. 3 |
Školní matrika školy podle povahy její činnosti obsahuje tyto údaje o dítěti, žákovi nebo studentovi mimo jiné formu vzdělávání | Z 561/2004, § 28, odst. 2, písm. c) |
Pro přijímací řízení ředitel školy stanoví jednotná kritéria pro všechny uchazeče přijímané v každém jednotlivém kole přijímacího řízení do příslušného oboru vzdělání a formy vzdělávání pro daný školní rok, kritéria přijímacího řízení mohou být stanovena odlišně podle obsahového zaměření školního vzdělávacího programu | Z 561/2004, § 60, odst. 3, písm. a) |
Při přijímání do jiné formy vzdělávání se postupuje obdobně jako při přijímání do denní formy vzdělávání | Z 561/2004, § 60, odst. 21 |
Uchazeč, který se hlásí do jiné než denní formy vzdělávání, odevzdá přihlášku řediteli střední školy do 20. března, v případě přihlášky do oborů vzdělání s talentovou zkouškou do 30. listopadu | Z 561/2004, § 60b, odst. 2 |
Ředitel školy v souladu s prováděcím právním předpisem určí nabídku povinných a nepovinných zkoušek podle rámcového a školního vzdělávacího programu, včetně formy a témat těchto zkoušek, a zveřejní toto své rozhodnutí na veřejně přístupném místě ve škole a současně též způsobem umožňujícím dálkový přístup, a to nejpozději 7 měsíců před konáním první zkoušky profilové části maturitní zkoušky | Z 561/2004, § 79, odst. 3 |
Ředitel školy stanoví jednotná kritéria pro všechny uchazeče přijímané v jednotlivých kolech přijímacího řízení do příslušného oboru a formy vzdělávání pro daný školní rok | Z 561/2004, § 94, odst. 3 |
Pravidla pro hodnocení vycházejí z požadavků rámcových a školních vzdělávacích programů, jsou součástí školního řádu a obsahují vždy průběh a způsob hodnocení ve večerní, dálkové, distanční a kombinované formě vzdělávání | V 13/2005, § 4, písm. f) |
Ředitel školy může stanovit pro jednotlivá kola přijímacího řízení do příslušného oboru vzdělání a formy vzdělávání v rámci stanovených kritérií nejvyšší počet přijímaných uchazečů | V 10/2005, § 2, odst. 6 |
Konzultační hodina ve všech formách vzdělávání trvá 45 minut | V 10/2005, § 3, odst. 5 |
Návrh vzdělávacího programu vyššího odborného vzdělávání obsahuje u každé formy vzdělávání přesné vymezení rozsahu a formy teoretické přípravy, konzultačních hodin, samostudia, případně dalších způsobů práce se studenty | V 10/2005, § 12, písm. d) |
Součástí přihlášky jsou doklady nebo jejich ověřené kopie a dále doklady uchazeče o předchozím vzdělávání pro určení formy, obsahu a kritérií přijímacího řízení a určení ročníku, do něhož bude uchazeč zařazen | V 422/2023, § 29 |
Pro jiné formy vzdělávání než denní je pro stanovení nejnižšího počtu vyučovacích hodin po dobu vzdělávání rozhodující vzdělávací obsah uvedený ve školním vzdělávacím programu, který odpovídá denní formě vzdělávání | V 177/2009, § 14, odst. 2 |
Zvláštní pravidla při omezení osobní přítomnosti dětí, žáků a studentů ve školách | |
Pokud z důvodu krizového opatření vyhlášeného podle krizového zákona, nebo z důvodu nařízení mimořádného opatření podle zvláštního zákona, anebo z důvodu nařízení karantény podle zákona o ochraně veřejného zdraví není možná osobní přítomnost většiny žáků nebo studentů z nejméně jedné třídy, studijní skupiny, oddělení nebo kursu ve škole nebo většiny dětí, pro které je předškolní vzdělávání povinné, z mateřské školy nebo z odloučeného pracoviště nebo z nejméně jedné třídy, ve které se vzdělávají pouze tyto děti, poskytuje škola dotčeným dětem, žákům nebo studentům vzdělávání distančním způsobem | Z 561/2004, § 184a, odst. 1 |
Vzdělávání distančním způsobem škola uskutečňuje podle příslušného rámcového vzdělávacího programu a školního vzdělávacího programu v míře odpovídající okolnostem | Z 561/2004, § 184a, odst. 2 |
Děti, žáci a studenti jsou povinni se vzdělávat distančním způsobem s výjimkou žáků základní umělecké školy a jazykové školy s právem státní jazykové zkoušky. Způsob poskytování vzdělávání a hodnocení výsledků vzdělávání distančním způsobem přizpůsobí škola podmínkám dítěte, žáka nebo studenta pro toto vzdělávání | Z 561/2004, § 184a, odst. 3 |
Pro řešení důsledků situace, kdy není možná osobní přítomnost dětí, žáků nebo studentů ve škole z důvodu krizového opatření vyhlášeného podle krizového zákona, nebo z důvodu nařízení mimořádného opatření podle zvláštního zákona, anebo z důvodu nařízení karantény podle zákona o ochraně veřejného zdraví, může ministerstvo určit opatřením obecné povahy zákonem stanovené náležitosti | Z 561/2004, § 184a, odst. 4 |
Opatření obecné povahy se vydává bez řízení o návrhu opatření obecné povahy. Opatření obecné povahy ministerstvo oznámí vyvěšením na své úřední desce a zveřejní způsobem umožňujícím dálkový přístup na dobu nejméně 15 dnů. Opatření obecné povahy nabývá účinnosti dnem vyvěšení na úřední desce nebo pozdějším dnem, který je v něm uveden. Pokud se změnily důvody pro vydání opatření obecné povahy, ministerstvo jej bezodkladně zruší nebo změní | Z 561/2004, § 184a, odst. 5 |
Formy vzdělávání
jsme vždy ve spojení s Vámi