Vzdělávací služby

O co jde?

Náš portál je nástroj, ve kterém lze nalézt veškeré potřebné informace z oblastí vzdělávání a trhu práce. Nabízíme nepřeberné množství služeb vedoucích ke zkvalitnění Vašeho vzdělání.

Pro koho to je?

Pro každého, koho zajímá vzdělávání anebo trh práce. Našimi klienty jsou ředitelé škol a jejich zástupci, učitelé, žáci, studenti a jejich rodiče, stejně tak firmy a jejich zaměstnanci.

Proč zrovna my?

Protože u nás naleznete vše, co se vzdělávání a trhu práce týká. Pracujeme systematicky a naše databáze se neustále rozšiřují. Jsme profesionálové, nejen, že víme, co chcete, my víme i co potřebujete.



Formy vzdělávání



Týká se druhu škol:

ZŠ, SŠ, VOŠ,

Legislativní rámec

  • Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)
  • Vyhláška č. 13/2005 Sb., o středním vzdělávání a vzdělávání v konzervatoři
  • Vyhláška č. 10/2005 Sb., o vyšším odborném vzdělávání
  • Vyhláška č. 671/2004 Sb., kterou se stanoví podrobnosti o organizaci přijímacího řízení ke vzdělávání ve středních školách
  • Vyhláška č. 177/2009 Sb., o bližších podmínkách ukončování vzdělávání ve středních školách maturitní zkouškou

Popis řešené oblasti

Kromě obvyklé denní formy vzdělávání existuje poměrně široká škála dalších forem vzdělávání, díky kterým lze studovat střední a vyšší odbornou školu. Tyto formy umožňují studium také osobám, které by se jinak denní formy nemohly účastnit. Jedná se např. o již pracující osoby. Je nutné upozornit na fakt, že veškeré formy vzdělávání jsou si z hlediska výstupu, tedy získaného stupně vzdělání, rovny.

Doporučené materiály (včetně obecně závazných právních norem podzákonného charakteru)

Tučně jsou zvýrazněny poslední 3 vložené dokumenty

  • Popis jednotlivých forem vzdělání

Vzorové materiály

Tučně jsou zvýrazněny poslední 3 vložené dokumenty

    Virtuální sborovna

    Virtuální šuplík

    Lexikon pedagogických termínů

    Co vyplývá z legislativy

    Odkaz na ustanovení právního předpisu

    (nejedná se vždy o doslovné znění příslušného ustanovení právního předpisu, ale o jeho zjednodušený význam)
    Rámcové vzdělávací programy stanoví mimo jiné formy vzděláváníZ 561/2004, § 4, odst. 1
    Školní vzdělávací program stanoví mimo jiné formy vzděláváníZ 561/2004, § 5, odst. 2
    Vzdělávací program pro vyšší odborné vzdělávání stanoví mimo jiné formy vzděláváníZ 561/2004, § 6, odst. 1
    Základní vzdělávání se uskutečňuje v denní formě vzdělávání. Střední a vyšší odborné vzdělávání se uskutečňuje v denní, večerní, dálkové, distanční a kombinované formě vzdělávání, vzdělání dosažené ve všech formách vzdělávání je rovnocennéZ 561/2004, § 25, odst. 1
    Denní formou vzdělávání je myšlena výuka organizovaná pravidelně každý den v pětidenním vyučovacím týdnu v průběhu školního rokuZ 561/2004, § 25, odst. 2, písm. a)
    Večerní formou vzdělávání je myšlena výuka organizovaná pravidelně několikrát v týdnu v rozsahu 10 až 18 hodin týdně v průběhu školního roku zpravidla v odpoledních a večerních hodináchZ 561/2004, § 25, odst. 2, písm. b)
    Dálkovou formou vzdělávání je myšleno samostatné studium spojené s konzultacemi v rozsahu 200 až 220 konzultačních hodin ve školním roceZ 561/2004, § 25, odst. 2, písm. c)
    Distanční formou vzdělávání je myšleno samostatné studium uskutečňované převážně nebo zcela prostřednictvím informačních technologií, popřípadě spojené s individuálními konzultacemiZ 561/2004, § 25, odst. 2, písm. d)
    Kombinovanou formou vzdělávání je myšleno střídání denní a jiné formy vzdělávání stanovené školským zákonemZ 561/2004, § 25, odst. 2, písm. e)
    Délka dálkového, večerního, distančního nebo kombinovaného vzdělávání je nejvýše o 1 rok delší než doba vzdělávání v denní forměZ 561/2004, § 25, odst. 3
    Školní matrika školy podle povahy její činnosti obsahuje tyto údaje o dítěti, žákovi nebo studentovi mimo jiné formu vzděláváníZ 561/2004, § 28, odst. 2, písm. c)
    Pro přijímací řízení ředitel školy stanoví jednotná kritéria pro všechny uchazeče přijímané v každém jednotlivém kole přijímacího řízení do příslušného oboru vzdělání a formy vzdělávání pro daný školní rok, kritéria přijímacího řízení mohou být stanovena odlišně podle obsahového zaměření školního vzdělávacího programuZ 561/2004, § 60, odst. 3, písm. a)
    Při přijímání do jiné formy vzdělávání se postupuje obdobně jako při přijímání do denní formy vzděláváníZ 561/2004, § 60, odst. 21
    Uchazeč, který se hlásí do jiné než denní formy vzdělávání, odevzdá přihlášku řediteli střední školy do 20. března, v případě přihlášky do oborů vzdělání s talentovou zkouškou do 30. listopaduZ 561/2004, § 60b, odst. 2
    Ředitel školy v souladu s prováděcím právním předpisem určí nabídku povinných a nepovinných zkoušek podle rámcového a školního vzdělávacího programu, včetně formy a témat těchto zkoušek, a zveřejní toto své rozhodnutí na veřejně přístupném místě ve škole a současně též způsobem umožňujícím dálkový přístup, a to nejpozději 7 měsíců před konáním první zkoušky profilové části maturitní zkouškyZ 561/2004, § 79, odst. 3
    Ředitel školy stanoví jednotná kritéria pro všechny uchazeče přijímané v jednotlivých kolech přijímacího řízení do příslušného oboru a formy vzdělávání pro daný školní rokZ 561/2004, § 94, odst. 3
    Pravidla pro hodnocení vycházejí z požadavků rámcových a školních vzdělávacích programů, jsou součástí školního řádu a obsahují vždy průběh a způsob hodnocení ve večerní, dálkové, distanční a kombinované formě vzděláváníV 13/2005, § 4, písm. f)
    Ředitel školy může stanovit pro jednotlivá kola přijímacího řízení do příslušného oboru vzdělání a formy vzdělávání v rámci stanovených kritérií nejvyšší počet přijímaných uchazečůV 10/2005, § 2, odst. 6
    Konzultační hodina ve všech formách vzdělávání trvá 45 minutV 10/2005, § 3, odst. 5
    Návrh vzdělávacího programu vyššího odborného vzdělávání obsahuje u každé formy vzdělávání přesné vymezení rozsahu a formy teoretické přípravy, konzultačních hodin, samostudia, případně dalších způsobů práce se studentyV 10/2005, § 12, písm. d)
    Součástí přihlášky jsou doklady nebo jejich ověřené kopie a dále doklady uchazeče o předchozím vzdělávání pro určení formy, obsahu a kritérií přijímacího řízení a určení ročníku, do něhož bude uchazeč zařazenV 353/2016, § 18
    Pro jiné formy vzdělávání než denní je pro stanovení nejnižšího počtu vyučovacích hodin po dobu vzdělávání rozhodující vzdělávací obsah uvedený ve školním vzdělávacím programu, který odpovídá denní formě vzděláváníV 177/2009, § 14, odst. 2

    Zvláštní pravidla při omezení osobní přítomnosti dětí, žáků a studentů ve školách

    Pokud z důvodu krizového opatření vyhlášeného podle krizového zákona, nebo z důvodu nařízení mimořádného opatření podle zvláštního zákona, anebo z důvodu nařízení karantény podle zákona o ochraně veřejného zdraví není možná osobní přítomnost většiny žáků nebo studentů z nejméně jedné třídy, studijní skupiny, oddělení nebo kursu ve škole nebo většiny dětí, pro které je předškolní vzdělávání povinné, z mateřské školy nebo z odloučeného pracoviště nebo z nejméně jedné třídy, ve které se vzdělávají pouze tyto děti, poskytuje škola dotčeným dětem, žákům nebo studentům vzdělávání distančním způsobemZ 561/2004, § 184a, odst. 1
    Vzdělávání distančním způsobem škola uskutečňuje podle příslušného rámcového vzdělávacího programu a školního vzdělávacího programu v míře odpovídající okolnostemZ 561/2004, § 184a, odst. 2
    Děti, žáci a studenti jsou povinni se vzdělávat distančním způsobem s výjimkou žáků základní umělecké školy a jazykové školy s právem státní jazykové zkoušky. Způsob poskytování vzdělávání a hodnocení výsledků vzdělávání distančním způsobem přizpůsobí škola podmínkám dítěte, žáka nebo studenta pro toto vzděláváníZ 561/2004, § 184a, odst. 3
    Pro řešení důsledků situace, kdy není možná osobní přítomnost dětí, žáků nebo studentů ve škole z důvodu krizového opatření vyhlášeného podle krizového zákona, nebo z důvodu nařízení mimořádného opatření podle zvláštního zákona, anebo z důvodu nařízení karantény podle zákona o ochraně veřejného zdraví, může ministerstvo určit opatřením obecné povahy zákonem stanovené náležitostiZ 561/2004, § 184a, odst. 4
    Opatření obecné povahy se vydává bez řízení o návrhu opatření obecné povahy. Opatření obecné povahy ministerstvo oznámí vyvěšením na své úřední desce a zveřejní způsobem umožňujícím dálkový přístup na dobu nejméně 15 dnů. Opatření obecné povahy nabývá účinnosti dnem vyvěšení na úřední desce nebo pozdějším dnem, který je v něm uveden. Pokud se změnily důvody pro vydání opatření obecné povahy, ministerstvo jej bezodkladně zruší nebo změníZ 561/2004, § 184a, odst. 5

    Diskuzní fórum

    Formy vzdělávání

    Poznámka

    Středa 14.04.2021, svátek má Vincenc
    

    Přihlášení





    Zapomněli jste heslo?
    Proč se registrovat? Registrovat
    Registrací dostanete přístup do všech sekcí portálu. Můžete rovněž objednávat služby v placených sekcích anebo využívat bonusů Systému bonifikace.

    jsme vždy ve spojení s Vámi

    Facebook Google plus ICQ-671236329 Skype Twitter LinkedIn

    Anketa uživatelů

    Jaký máte názor na uskutečnění tzv. úřední maturity?

    1. Jedná se o vynikající nápad (2)
    2. Moc to nepodporuju, ale zřejmě je to nevyhnutelné (5)
    3. Maturita by měla proběhnout podle aktuálně schválených pravidel (13)
    4. Maturita by měla proběhnout podle obvyklých pravidel (1)
    5. Nemám na věc názor (0)

    Aktuální anketa

    Jaký máte názor ohledně povinného testování žáků?

    1. Naprosto s touto procedurou souhlasím, ale ocenil(a) bych spíše využití PCR testů (1)
    2. Naprosto s touto procedurou souhlasím, je nastavená správně (0)
    3. Procedura by měla být dobrovolná (0)
    4. Zásadně s procedurou nesouhlasím (0)
    5. Nemám na věc názor (0)


    Další ankety Vložit anketu

    Dnešní počasí v krajích ČR

    Počasí

    Používáním webu souhlasíte s tím, že k poskytování služeb a analýze návštěvnosti používáme soubory cookie.