Vzdělávací služby

O co jde?

Náš portál je nástroj, ve kterém lze nalézt veškeré potřebné informace z oblastí vzdělávání a trhu práce. Nabízíme nepřeberné množství služeb vedoucích ke zkvalitnění Vašeho vzdělání.

Pro koho to je?

Pro každého, koho zajímá vzdělávání anebo trh práce. Našimi klienty jsou ředitelé škol a jejich zástupci, učitelé, žáci, studenti a jejich rodiče, stejně tak firmy a jejich zaměstnanci.

Proč zrovna my?

Protože u nás naleznete vše, co se vzdělávání a trhu práce týká. Pracujeme systematicky a naše databáze se neustále rozšiřují. Jsme profesionálové, nejen, že víme, co chcete, my víme i co potřebujete.

Chat
Napište nám Váš dotaz Zavřít


Cíle a stupně středního vzdělávání



Týká se druhu škol:

SŠ,

Legislativní rámec

  • Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)
  • Nařízení vlády č. 211/2010 Sb., o soustavě oborů vzdělání v základním, středním a vyšším odborném vzdělávání

Popis řešené oblasti

Střední vzdělávání má zákonem stanovené cíle, kterých by mělo být u jednotlivých žáků úspěšným absolvováním dosaženo. Střední vzdělávání lze studovat v několika různých stupních vzdělání.

Doporučené materiály (včetně obecně závazných právních norem podzákonného charakteru)

Tučně jsou zvýrazněny poslední 3 vložené dokumenty

  • Seznam jednotlivých oborů vzdělání a skupin oborů vzdělání - střední vzdělání
  • Mezinárodní standardní klasifikace vzdělávání - ISCED

Vzorové materiály

Tučně jsou zvýrazněny poslední 3 vložené dokumenty

    Virtuální sborovna

    Virtuální šuplík

    Lexikon pedagogických termínů

    Co vyplývá z legislativy

    Odkaz na ustanovení právního předpisu

    (nejedná se vždy o doslovné znění příslušného ustanovení právního předpisu, ale o jeho zjednodušený význam)

    Cíle středního vzdělávání

    Střední vzdělávání rozvíjí vědomosti, dovednosti, schopnosti, postoje a hodnoty získané v základním vzdělávání důležité pro osobní rozvoj jedince. Poskytuje žákům obsahově širší všeobecné vzdělání nebo odborné vzdělání spojené se všeobecným vzděláním a upevňuje jejich hodnotovou orientaci. Střední vzdělávání dále vytváří předpoklady pro plnoprávný osobní a občanský život, samostatné získávání informací a celoživotní učení, pokračování v navazujícím vzdělávání a přípravu pro výkon povolání nebo pracovní činnostiZ 561/2004, § 57, odst. 1
    Při vytváření předpokladů pro výkon povolání nebo pracovní činnosti školy vyvinou úsilí spolupracovat se zaměstnavateli, je-li to s ohledem na obor vzdělání vhodné a možné, a to zákonem stanovenými priotitamiZ 561/2004, § 57, odst. 2
    Ředitel školy může vytvořit poradní sbor ze zaměstnavatelů za účelem spolupráce se zaměstnavateliZ 561/2004, § 57, odst. 3

    Stupně středního vzdělání

    Úspěšným ukončením příslušného vzdělávacího programu středního vzdělávání se dosahuje stupňů střední vzdělání, střední vzdělání s výučním listem anebo střední vzdělání s maturitní zkouškouZ 561/2004, § 58, odst. 1
    Střední vzdělání získá žák úspěšným ukončením vzdělávacího programu v délce 1 roku nebo 2 let denní formy vzděláváníZ 561/2004, § 58, odst. 2
    Střední vzdělání s výučním listem získá žák úspěšným ukončením vzdělávacího programu v délce 2 nebo 3 let denní formy vzdělávání nebo vzdělávacího programu zkráceného studia pro získání středního vzdělání s výučním listemZ 561/2004, § 58, odst. 3
    Střední vzdělání s maturitní zkouškou získá žák úspěšným ukončením vzdělávacích programů šestiletého nebo osmiletého gymnázia, vzdělávacího programu v délce 4 let denní formy vzdělávání, vzdělávacího programu nástavbového studia v délce 2 let denní formy vzdělávání nebo vzdělávacího programu zkráceného studia pro získání středního vzdělání s maturitní zkouškouZ 561/2004, § 58, odst. 4
    Vláda stanoví nařízením obory vzdělání, v nichž lze dosáhnout středního vzdělání, středního vzdělání s výučním listem, jakož i středního vzdělání s výučním listem a středního vzdělání s maturitní zkouškou a středního vzdělání s maturitní zkouškou, jejich návaznost na učební a studijní obory podle předchozích právních předpisů a počet žáků ve skupině na jednoho učitele odborného výcvikuZ 561/2004, § 58, odst. 5

    Diskuzní fórum

    Cíle a stupně středního vzdělávání

    Poznámka

    Středa 03.12.2025, svátek má Svatoslav
    

    Přihlášení





    Zapomněli jste heslo?
    Proč se registrovat? Registrovat
    Registrací dostanete přístup do všech sekcí portálu. Můžete rovněž objednávat služby v placených sekcích anebo využívat bonusů Systému bonifikace.

    jsme vždy ve spojení s Vámi

    Facebook Google plus ICQ-671236329 Skype Twitter LinkedIn

    Aktuální anketa

    Využíváte při výuce AI?

    1. Ano, velmi často (1)
    2. Ano, ale jen výjimečně (0)
    3. Snad jednou jsem ji využil (0)
    4. Ne, nejsem toho přívrženec (0)
    5. Nejraději bych ji zakázal (0)
    6. Nedokážu odpovědět (0)


    Další ankety Vložit anketu

    Dnešní počasí v krajích ČR

    Počasí

    Používáním webu souhlasíte s tím, že k poskytování služeb a analýze návštěvnosti používáme soubory cookie.