Vzdělávací služby

O co jde?

Náš portál je nástroj, ve kterém lze nalézt veškeré potřebné informace z oblastí vzdělávání a trhu práce. Nabízíme nepřeberné množství služeb vedoucích ke zkvalitnění Vašeho vzdělání.

Pro koho to je?

Pro každého, koho zajímá vzdělávání anebo trh práce. Našimi klienty jsou ředitelé škol a jejich zástupci, učitelé, žáci, studenti a jejich rodiče, stejně tak firmy a jejich zaměstnanci.

Proč zrovna my?

Protože u nás naleznete vše, co se vzdělávání a trhu práce týká. Pracujeme systematicky a naše databáze se neustále rozšiřují. Jsme profesionálové, nejen, že víme, co chcete, my víme i co potřebujete.

Chat
Napište nám Váš dotaz Zavřít


Cíle a stupně středního vzdělávání



Týká se druhu škol:

SŠ,

Legislativní rámec

  • Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)
  • Nařízení vlády č. 211/2010 Sb., o soustavě oborů vzdělání v základním, středním a vyšším odborném vzdělávání

Popis řešené oblasti

Střední vzdělávání má zákonem stanovené cíle, kterých by mělo být u jednotlivých žáků úspěšným absolvováním dosaženo. Střední vzdělávání lze studovat v několika různých stupních vzdělání.

Doporučené materiály (včetně obecně závazných právních norem podzákonného charakteru)

Tučně jsou zvýrazněny poslední 3 vložené dokumenty

  • Seznam jednotlivých oborů vzdělání a skupin oborů vzdělání - střední vzdělání
  • Mezinárodní standardní klasifikace vzdělávání - ISCED

Vzorové materiály

Tučně jsou zvýrazněny poslední 3 vložené dokumenty

    Virtuální sborovna

    Virtuální šuplík

    Lexikon pedagogických termínů

    Co vyplývá z legislativy

    Odkaz na ustanovení právního předpisu

    (nejedná se vždy o doslovné znění příslušného ustanovení právního předpisu, ale o jeho zjednodušený význam)

    Cíle středního vzdělávání

    Střední vzdělávání rozvíjí vědomosti, dovednosti, schopnosti, postoje a hodnoty získané v základním vzdělávání důležité pro osobní rozvoj jedince. Poskytuje žákům obsahově širší všeobecné vzdělání nebo odborné vzdělání spojené se všeobecným vzděláním a upevňuje jejich hodnotovou orientaci. Střední vzdělávání dále vytváří předpoklady pro plnoprávný osobní a občanský život, samostatné získávání informací a celoživotní učení, pokračování v navazujícím vzdělávání a přípravu pro výkon povolání nebo pracovní činnostiZ 561/2004, § 57, odst. 1
    Při vytváření předpokladů pro výkon povolání nebo pracovní činnosti školy vyvinou úsilí spolupracovat se zaměstnavateli, je-li to s ohledem na obor vzdělání vhodné a možné, a to zákonem stanovenými priotitamiZ 561/2004, § 57, odst. 2
    Ředitel školy může vytvořit poradní sbor ze zaměstnavatelů za účelem spolupráce se zaměstnavateliZ 561/2004, § 57, odst. 3

    Stupně středního vzdělání

    Úspěšným ukončením příslušného vzdělávacího programu středního vzdělávání se dosahuje stupňů střední vzdělání, střední vzdělání s výučním listem anebo střední vzdělání s maturitní zkouškouZ 561/2004, § 58, odst. 1
    Střední vzdělání získá žák úspěšným ukončením vzdělávacího programu v délce 1 roku nebo 2 let denní formy vzděláváníZ 561/2004, § 58, odst. 2
    Střední vzdělání s výučním listem získá žák úspěšným ukončením vzdělávacího programu v délce 2 nebo 3 let denní formy vzdělávání nebo vzdělávacího programu zkráceného studia pro získání středního vzdělání s výučním listemZ 561/2004, § 58, odst. 3
    Střední vzdělání s maturitní zkouškou získá žák úspěšným ukončením vzdělávacích programů šestiletého nebo osmiletého gymnázia, vzdělávacího programu v délce 4 let denní formy vzdělávání, vzdělávacího programu nástavbového studia v délce 2 let denní formy vzdělávání nebo vzdělávacího programu zkráceného studia pro získání středního vzdělání s maturitní zkouškouZ 561/2004, § 58, odst. 4
    Vláda stanoví nařízením obory vzdělání, v nichž lze dosáhnout středního vzdělání, středního vzdělání s výučním listem, jakož i středního vzdělání s výučním listem a středního vzdělání s maturitní zkouškou a středního vzdělání s maturitní zkouškou, jejich návaznost na učební a studijní obory podle předchozích právních předpisů a počet žáků ve skupině na jednoho učitele odborného výcvikuZ 561/2004, § 58, odst. 5

    Diskuzní fórum

    Cíle a stupně středního vzdělávání

    Poznámka

    Úterý 21.01.2025, svátek má Běla
    

    Přihlášení





    Zapomněli jste heslo?
    Proč se registrovat? Registrovat
    Registrací dostanete přístup do všech sekcí portálu. Můžete rovněž objednávat služby v placených sekcích anebo využívat bonusů Systému bonifikace.

    jsme vždy ve spojení s Vámi

    Facebook Google plus ICQ-671236329 Skype Twitter LinkedIn

    Aktuální anketa

    Jaká jsou Vaše očekávání v českém školství pro rok 2025?

    1. Bude ve všem lepší než rok 2024 (0)
    2. Bude v některých věcech lepší než rok 2024 (1)
    3. Bude stejný jako rok 2024 (3)
    4. Bude v některých věcech horší než rok 2024 (13)
    5. Bude ve všem horší než rok 2024 (2)
    6. Nedokážu posoudit (0)


    Další ankety Vložit anketu

    Dnešní počasí v krajích ČR

    Počasí

    Používáním webu souhlasíte s tím, že k poskytování služeb a analýze návštěvnosti používáme soubory cookie.