Vzdělávací služby

O co jde?

Náš portál je nástroj, ve kterém lze nalézt veškeré potřebné informace z oblastí vzdělávání a trhu práce. Nabízíme nepřeberné množství služeb vedoucích ke zkvalitnění Vašeho vzdělání.

Pro koho to je?

Pro každého, koho zajímá vzdělávání anebo trh práce. Našimi klienty jsou ředitelé škol a jejich zástupci, učitelé, žáci, studenti a jejich rodiče, stejně tak firmy a jejich zaměstnanci.

Proč zrovna my?

Protože u nás naleznete vše, co se vzdělávání a trhu práce týká. Pracujeme systematicky a naše databáze se neustále rozšiřují. Jsme profesionálové, nejen, že víme, co chcete, my víme i co potřebujete.

Chat
Napište nám Váš dotaz Zavřít


Mezinárodní šetření PISA



Týká se druhu škol:

ZŠ, SŠ,

Legislativní rámec

    Popis řešené oblasti

    Mezinárodní šetření PISA (Programme for International Student Assesment) je považováno za největší a nejdůležitější mezinárodní šetření v oblasti měření výsledků vzdělávání, které v současné době ve světě probíhá. Výzkum je jednou z aktivit Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD). Šetření je zaměřeno na zjišťování úrovně gramotností patnáctiletých žáků, kteří se ve většině zúčastněných zemí nacházejí v posledních ročnících povinné školní docházky. Je koncipován tak, aby poskytoval tvůrcům školské politiky v jednotlivých zemích všechny důležité informace o fungování jejich školských systémů. Testování probíhá ve tříletých cyklech, přičemž pokaždé je kladen důraz na jednu z uvedených oblastí tak, aby bylo možno o ní získat detailnější informace. V ČR je jeho realizátorem Česká školní inspekce.

    Doporučené materiály (včetně obecně závazných právních norem podzákonného charakteru)

    Tučně jsou zvýrazněny poslední 3 vložené dokumenty

    • Česká školní inspekce provedla šetření PISA 2018 a TALIS 2018
    • Žáci a ICT – sekundární analýza výsledků šetření ICILS 2013 a PISA 2012
    • Výsledky výzkumu PISA 2012 - Národní zpráva
    • Hlavní zjištění PISA 2012
    • Výsledky výzkumu PISA 2009 - Národní zpráva
    • Výsledky výzkumu PISA 2006 - Národní zpráva
    • Výsledky výzkumu PISA 2003 - Národní zpráva
    • Výsledky výzkumu PISA 2000 - Národní zpráva
    • Země, které se zúčastnily jednotlivých fází výzkumu
    • Analýza dopadu úrovně vzdělanosti žáků na dlouhodobý hospodářsý růst České republiky a deficity průběžného důchodového systému
    • Zanedbávání slabších žáků vyjde Česko draho
    • Výsledky českých žáků v šetření PISA jsou sice nadprůměrné ve všech sledovaných gramotnostech, bodové skóre průměrných výsledků ale klesá
    • AŘZŠ: Výklad aktuální zprávy PISA
    • Národní zpráva PISA 2022
    • Sekundární analýza PISA 2018: Čtenářství ve 21. století
    • Zjištění z TALIS-PISA link 2018
    • Mezinárodní šetření PISA 2018: Koncepční rámec hodnocení čtenářské gramotnosti
    • PISA 2018: interaktivní mapa s výsledky
    • MŠMT komentuje výsledky šetření PISA 2018: Čeští žáci si mírně polepšili
    • Výsledky českých žáků v PISA 2018
    • Sekundární analýza PISA 2015 - Vliv složení třídy, metod uplatňovaných učitelem a využívání technologií na výsledky českých žáků - shrnutí
    • Sekundární analýza PISA 2015 - Vliv složení třídy, metod uplatňovaných učitelem a využívání technologií na výsledky českých žáků
    • PISA 2015 – uvolněné testové úlohy z přírodovědné gramotnosti
    • Výsledky PISA 2015 - Týmové řešení problému
    • Národní a mezinárodní databáze šetření PISA 2015 a TIMSS 2015
    • Výsledky PISA 2015 - úroveň patnáctiletých žáků ve vybraných gramotnostech
    • Rozdíly mezi školami v matematické gramotnosti - sekundární analýzy výsledků PISA
    • Rozdíly mezi školami v matematické gramotnosti - sekundární analýzy výsledků PISA
    • Mezinárodní šetření PISA 2015 v České republice
    • Mezinárodní stránka průzkumu PISA

    Vzorové materiály

    Tučně jsou zvýrazněny poslední 3 vložené dokumenty

    • Datové soubory šetření PISA 2012
    • Žákovský dotazník o počítačích - 2009
    • Žákovský dotazník - 2009
    • Školní dotazník - 2009
    • Žákovský dotazník - 2006
    • Školní dotazník - 2006
    • PISA: Inspirace pro rozvoj gramotností - úlohy ze čtenářské, přírodovědné a matematické gramotnosti
    • Vzorový test projektu PISA

    Virtuální sborovna

    Virtuální šuplík

    Lexikon pedagogických termínů

    Co vyplývá z legislativy

    Odkaz na ustanovení právního předpisu

    (nejedná se vždy o doslovné znění příslušného ustanovení právního předpisu, ale o jeho zjednodušený význam)

    Diskuzní fórum

    Mezinárodní šetření PISA

    Poznámka

    Čtvrtek 25.04.2024, svátek má Marek
    

    Přihlášení





    Zapomněli jste heslo?
    Proč se registrovat? Registrovat
    Registrací dostanete přístup do všech sekcí portálu. Můžete rovněž objednávat služby v placených sekcích anebo využívat bonusů Systému bonifikace.

    jsme vždy ve spojení s Vámi

    Facebook Google plus ICQ-671236329 Skype Twitter LinkedIn

    Aktuální anketa

    Jaký je Váš názor na změny v PHmaxech?

    1. Změny napomůží k optimálnějšímu financování školství (6)
    2. Změny nejsou perfektní, ale je to krok správným směrem (1)
    3. Změny uškodí kvalitě vzdělávání (6)
    4. Změny zásadně likvidují české školství (0)
    5. Nemám na věc jasný názor (2)


    Další ankety Vložit anketu

    Dnešní počasí v krajích ČR

    Počasí

    Používáním webu souhlasíte s tím, že k poskytování služeb a analýze návštěvnosti používáme soubory cookie.