Vzdělávací služby

O co jde?

Náš portál je nástroj, ve kterém lze nalézt veškeré potřebné informace z oblastí vzdělávání a trhu práce. Nabízíme nepřeberné množství služeb vedoucích ke zkvalitnění Vašeho vzdělání.

Pro koho to je?

Pro každého, koho zajímá vzdělávání anebo trh práce. Našimi klienty jsou ředitelé škol a jejich zástupci, učitelé, žáci, studenti a jejich rodiče, stejně tak firmy a jejich zaměstnanci.

Proč zrovna my?

Protože u nás naleznete vše, co se vzdělávání a trhu práce týká. Pracujeme systematicky a naše databáze se neustále rozšiřují. Jsme profesionálové, nejen, že víme, co chcete, my víme i co potřebujete.

Chat
Napište nám Váš dotaz Zavřít


Hodnocení výsledků vzdělávání žáků a studentů



Týká se druhu škol:

ZŠ, SŠ, VOŠ,

Legislativní rámec

  • Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)
  • Vyhláška č. 48/2005 Sb., o základním vzdělávání a některých náležitostech plnění povinné školní docházky
  • Vyhláška č. 13/2005 Sb., o středním vzdělávání a vzdělávání v konzervatoři
  • Vyhláška č. 10/2005 Sb., o vyšším odborném vzdělávání

Popis řešené oblasti

Hodnocení výsledků vzdělávání žáků a studentů je proces při němž je žák či student hodnocen učitelem, a to na základě pevně stanovených kritérií a postupů. Hodnocení musí být vždy postaveno na plnění konkrétních a splnitelných úkolů, na posuzování individuálních změn žáka. Všichni žáci musejí být vždy za stejný výkon hodnoceni stejně.

Doporučené materiály (včetně obecně závazných právních norem podzákonného charakteru)

Tučně jsou zvýrazněny poslední 3 vložené dokumenty

  • Výběrové zjišťování výsledků žáků 9. ročníku základních škol a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií a žáků 3. ročníku vybraných oborů středních odborných škol - Závěrečná zpráva

Vzorové materiály

Tučně jsou zvýrazněny poslední 3 vložené dokumenty

  • Pravidla hodnocení žáků v SŠ
  • Pravidla hodnocení žáků v ZŠ

Virtuální sborovna

Virtuální šuplík

Lexikon pedagogických termínů

Co vyplývá z legislativy

Odkaz na ustanovení právního předpisu

(nejedná se vždy o doslovné znění příslušného ustanovení právního předpisu, ale o jeho zjednodušený význam)
Hodnocení výsledků vzdělávání vzhledem k dosahování cílů vzdělávání stanovených školským zákonem a vzdělávacími programy je jednou ze zásad vzděláváníZ 561/2004, § 2, odst. 1, písm. g)
Rámcové vzdělávací programy jsou závazné pro hodnocení výsledků vzdělávání dětí a žákůZ 561/2004, § 3, odst. 1
Školní řád obsahuje pravidla pro hodnocení výsledků vzdělávání žáků a studentůZ 561/2004, § 30, odst. 2
Školská rada schvaluje pravidla pro hodnocení výsledků vzdělávání žáků v základních a středních školáchZ 561/2004, § 168, odst. 1, písm. d)
Pravidla hodnocení žáků jsou součástí školního řádu a obsahují zásady a způsob hodnocení a sebehodnocení výsledků vzdělávání a chování žáků, včetně získávání podkladů pro hodnocení a kritéria pro hodnoceníV 48/2005, § 14, odst. 2
Pravidla pro hodnocení vycházejí z požadavků rámcových a školních vzdělávacích programů, jsou součástí školního řádu a obsahují vždy zásady průběžného hodnocení a hodnocení výsledků vzdělávání na vysvědčení, kritéria stupňů prospěchu, podrobnosti o komisionálních zkouškách, průběh a způsob hodnocení ve vzdělávání podle individuálního vzdělávacího plánu, průběh a způsob hodnocení vzdělávání v nástavbovém studiu a ve zkráceném studiu pro získání středního vzdělání s výučním listem a středního vzdělání s maturitní zkouškou a průběh a způsob hodnocení ve večerní, dálkové, distanční a kombinované formě vzděláváníV 13/2005, § 4
Každý vyučující předmětu je povinen zveřejnit před zahájením výuky program vyučovaného předmětu, který obsahuje požadavky kladené na studenty v průběhu období a u zkoušky, jakož i podmínky stanovené pro udělení zápočtu nebo klasifikovaného zápočtuV 10/2005, § 5, odst. 1
Hodnocení ve vyšších odborných školách se provádí formou průběžného hodnocení, zápočtu, klasifikovaného zápočtu a zkouškyV 10/2005, § 5, odst. 2
Pravidla pro jednotlivé druhy hodnocení ve vyšších odborných školách (průběžné hodnocení, zápočet klasifikovaný zápočet, zkouška) jsou stanoveny vyhláškouV 10/2005, § 5, odst. 3 - 12

Diskuzní fórum

Hodnocení výsledků vzdělávání žáků a studentů

Poznámka

Úterý 21.01.2025, svátek má Běla


Přihlášení





Zapomněli jste heslo?
Proč se registrovat? Registrovat
Registrací dostanete přístup do všech sekcí portálu. Můžete rovněž objednávat služby v placených sekcích anebo využívat bonusů Systému bonifikace.

jsme vždy ve spojení s Vámi

Facebook Google plus ICQ-671236329 Skype Twitter LinkedIn

Aktuální anketa

Jaká jsou Vaše očekávání v českém školství pro rok 2025?

  1. Bude ve všem lepší než rok 2024 (0)
  2. Bude v některých věcech lepší než rok 2024 (1)
  3. Bude stejný jako rok 2024 (3)
  4. Bude v některých věcech horší než rok 2024 (13)
  5. Bude ve všem horší než rok 2024 (2)
  6. Nedokážu posoudit (0)


Další ankety Vložit anketu

Dnešní počasí v krajích ČR

Počasí

Používáním webu souhlasíte s tím, že k poskytování služeb a analýze návštěvnosti používáme soubory cookie.