TENTO TÝDEN ŘEŠÍME Odtrhneme děti od mobilů! Alespoň na tři hodiny .......... Číst dál >>>
|
O co jde? Náš portál je nástroj, ve kterém lze nalézt veškeré potřebné informace z oblastí vzdělávání a trhu práce. Nabízíme nepřeberné množství služeb vedoucích ke zkvalitnění Vašeho vzdělání. |
Pro koho to je? Pro každého, koho zajímá vzdělávání anebo trh práce. Našimi klienty jsou ředitelé škol a jejich zástupci, učitelé, žáci, studenti a jejich rodiče, stejně tak firmy a jejich zaměstnanci. |
Proč zrovna my? Protože u nás naleznete vše, co se vzdělávání a trhu práce týká. Pracujeme systematicky a naše databáze se neustále rozšiřují. Jsme profesionálové, nejen, že víme, co chcete, my víme i co potřebujete. |
Týká se druhu škol:SŠ, |
Maturita je jedna ze zkoušek zakončujících středoškolské vzdělání. Naopak od ostatních středoškolských zkoušek, maturitní umožňuje úspěšnému absolventovi ucházet se o přijetí na vysokou či vyšší odbornou školu.
Tučně jsou zvýrazněny poslední 3 vložené dokumenty
Tučně jsou zvýrazněny poslední 3 vložené dokumenty
Virtuální sborovna | Virtuální šuplík | Lexikon pedagogických termínů |
Co vyplývá z legislativy | Odkaz na ustanovení právního předpisu |
(nejedná se vždy o doslovné znění příslušného ustanovení právního předpisu, ale o jeho zjednodušený význam) | |
Hranicí úspěšnosti je myšleno nejnižší možné bodové hodnocení, kterého žák musí dosáhnout, aby zkoušku nebo její část vykonal úspěšně | V 177/2009, § 1, písm. a) |
Zadání maturitní práce obsahuje kritéria hodnocení maturitní práce | V 177/2009, § 15, odst. 1, písm. d) |
Maturitní práci může zpracovávat a obhajovat několik žáků společně, žáci jsou však hodnoceni jednotlivě | V 177/2009, § 15, odst. 2 |
Praktická zkouška může být konána individuálně nebo společně více žáky, žáci jsou vždy hodnoceni jednotlivě | V 177/2009, § 18, odst. 6 |
Ministerstvo zveřejní kritéria hodnocení zkoušek společné části maturitní zkoušky způsobem umožňujícím dálkový přístup do 31. března roku, v němž se maturitní zkouška koná. Hranici úspěšnosti didaktických testů uvede Centrum v testových sešitech didaktických testů | V 177/2009, § 22, odst. 1 |
Didaktický test je vyhodnocován Centrem. Výsledky didaktických testů zpřístupní Centrum řediteli školy prostřednictvím informačního systému Centra v jarním zkušebním období nejpozději do 15. května, v podzimním zkušebním období nejpozději do 10. září. Ředitel školy zpřístupní žákům výsledky formou protokolu o výsledcích didaktických testů žáka. V jarním zkušebním období ředitel školy zpřístupní žákům výsledky formou výpisu výsledků didaktických testů. Protokol zhotoví ředitel školy prostřednictvím informačního systému Centra pro každého žáka, který konal didaktický test | V 177/2009, § 22, odst. 2 |
Didaktické testy společné části maturitní zkoušky se hodnotí slovně „uspěl(a)“ nebo „neuspěl(a)“ s procentuálním vyjádřením úspěšnosti | V 177/2009, § 22, odst. 3 |
Pokud žák zkoušku nekonal, uvádí se v protokolu u příslušného zkušebního předmětu místo stupně prospěchu slovo „nekonal(a)“ | V 177/2009, § 22, odst. 4 |
Každá zkouška profilové části je hodnocena zvlášť. Způsob a kritéria hodnocení každé zkoušky nebo její části včetně hranice úspěšnosti a způsob stanovení výsledného hodnocení zkoušek navrhuje ředitel školy, není-li dále stanoveno jinak, a nejpozději před začátkem konání první zkoušky schvaluje zkušební maturitní komise. Ředitel školy zveřejní schválený způsob hodnocení a schválená kritéria hodnocení podle věty druhé na veřejně přístupném místě ve škole a zároveň způsobem umožňujícím dálkový přístup, a to nejpozději před začátkem konání první ze zkoušek profilové části | V 177/2009, § 24, odst. 1 |
V případě, že se zkouška skládá z více částí konaných různou formou, jsou hodnoceny také části zkoušky. Hodnocení každé části zkoušky se zohlední v návrhu výsledného hodnocení zkoušky. V případě zkoušek z českého jazyka a literatury a z cizího jazyka tvoří hodnocení písemné práce 40 % a hodnocení ústní zkoušky 60 % celkového hodnocení zkušebního předmětu | V 177/2009, § 24, odst. 2 |
Pokud se zkouška skládá z více částí konaných různou formou, vykoná žák zkoušku úspěšně, pokud úspěšně vykoná všechny části dané zkoušky | V 177/2009, § 24, odst. 3 |
Hodnocení zkoušek s výjimkou písemné zkoušky, písemné práce a praktické zkoušky oznámí žákovi předseda zkušební maturitní komise veřejně ve dni, ve kterém žák tuto zkoušku nebo její část konal. Hodnocení písemné zkoušky, písemné práce a praktické zkoušky oznámí žákovi předseda zkušební maturitní komise bez zbytečného odkladu po vyhodnocení zkoušky zkušební maturitní komisí. Pokud se písemná zkouška, písemná práce a praktická zkouška konají před ústními zkouškami, oznámí žákovi předseda zkušební maturitní komise jejich hodnocení nejpozději v době konání ústních zkoušek | V 177/2009, § 24, odst. 5 |
Žák vykoná zkoušku nebo část zkoušky úspěšně, pokud je hodnocen stupněm 1-4 | V 177/2009, § 24, odst. 6 |
V případě, že se zkouška skládá z více částí konaných různou formou a žák některou část zkoušky nevykonal úspěšně, opakuje tu část zkoušky, kterou nevykonal úspěšně | V 177/2009, § 25, odst. 1 |
Jestliže žák po zahájení některé zkoušky od jejího konání odstoupí, posuzuje se, jako by byl z dané zkoušky hodnocen stupněm 5 - nedostatečný. V případě, že je žákovi z vážných důvodů znemožněno dokončit některou zkoušku nebo její část, může předseda zkušební maturitní komise povolit žákovi konání zkoušky nebo její části v jiném termínu téhož zkušebního období | V 177/2009, § 25, odst. 2 |
Výsledky zkoušek profilové části maturitní zkoušky předá ředitel školy Centru prostřednictvím informačního systému Centra bezprostředně po ukončení zkoušek v příslušné třídě | V 177/2009, § 25, odst. 3 |
Ředitel školy bez zbytečného odkladu vydá žákovi, který vykonal úspěšně obě části maturitní zkoušky, vysvědčení o maturitní zkoušce. Podrobnosti jsou stanoveny vyhláškou | V 177/2009, § 26, odst. 1 |
Celkové hodnocení maturitní zkoušky se provádí podle výsledků povinných zkoušek společné a profilové části podle stanovené stupnice1 | V 177/2009, § 26, odst. 2 |
V případě, že žák nekonal společnou část, provede se celkové hodnocení pouze za profilovou část | V 177/2009, § 26, odst. 3 |
V případě, že žák nahradil zkoušku z cizího jazyka profilové části maturitní zkoušky zkouškou podle § 19a, uvádí se na vysvědčení u příslušné zkoušky místo stupně prospěchu slovo „nahrazeno“. Tato zkouška není součástí celkového hodnocení podle odstavce 2 | V 177/2009, § 26, odst. 4 |
Hodnocení maturitní zkoušky
jsme vždy ve spojení s Vámi