Vzdělávací služby

O co jde?

Náš portál je nástroj, ve kterém lze nalézt veškeré potřebné informace z oblastí vzdělávání a trhu práce. Nabízíme nepřeberné množství služeb vedoucích ke zkvalitnění Vašeho vzdělání.

Pro koho to je?

Pro každého, koho zajímá vzdělávání anebo trh práce. Našimi klienty jsou ředitelé škol a jejich zástupci, učitelé, žáci, studenti a jejich rodiče, stejně tak firmy a jejich zaměstnanci.

Proč zrovna my?

Protože u nás naleznete vše, co se vzdělávání a trhu práce týká. Pracujeme systematicky a naše databáze se neustále rozšiřují. Jsme profesionálové, nejen, že víme, co chcete, my víme i co potřebujete.

Chat
Napište nám Váš dotaz Zavřít


Poskytování podpůrných opatření žáku používajícímu jiný komunikační systém než mluvenou řeč



Týká se druhu škol:

MŠ, ZŠ, SŠ, VOŠ,

Legislativní rámec

  • Vyhláška č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných

Popis řešené oblasti

Poskytování podpůrných opatření žáku používajícímu jiný komunikační systém než mluvenou řeč je stanoveno v rámci podpůrných opatření.

Doporučené materiály (včetně obecně závazných právních norem podzákonného charakteru)

Tučně jsou zvýrazněny poslední 3 vložené dokumenty

    Vzorové materiály

    Tučně jsou zvýrazněny poslední 3 vložené dokumenty

      Virtuální sborovna

      Virtuální šuplík

      Lexikon pedagogických termínů

      Co vyplývá z legislativy

      Odkaz na ustanovení právního předpisu

      (nejedná se vždy o doslovné znění příslušného ustanovení právního předpisu, ale o jeho zjednodušený význam)

      Poskytování podpůrných opatření žáku používajícímu jiný komunikační systém než mluvenou řeč

      Pro žáka, u něhož je potřebné při vzdělávání užívat jiný komunikační systém než mluvenou řeč, zajišťuje škola vzdělávání v komunikačním systému, který odpovídá jeho potřebám, přednostně v tom, jehož užívání žák preferujeV 27/2016, § 6, odst. 1
      Žákům, kteří jsou vzděláváni v českém znakovém jazyce, poskytuje škola souběžně vzdělávání v psaném českém jazyce. Při jeho výuce se používají metody používané při výuce českého jazyka jako jazyka cizíhoV 27/2016, § 6, odst. 2
      Výstupy z naukových předmětů jsou u žáků, kteří jsou vzděláváni v českém znakovém jazyce, stanovovány v českém znakovém jazyce a v psané češtiněV 27/2016, § 6, odst. 3

      Tlumočník českého znakového jazyka

      Upřednostňuje-li žák při komunikaci český znakový jazyk a je-li vzděláván ve škole, třídě či studijní skupině, kde český znakový jazyk není komunikačním systémem všech účastníků vzdělávacího procesu, poskytuje mu škola vzdělávání s využitím tlumočníka českého znakového jazykaV 27/2016, § 7, odst. 1
      Tlumočník provádí přesný překlad obsahu sdělení mezi účastníky komunikace formou, která je jasná a srozumitelná všem zúčastněným, a v komunikačním systému, který si žák zvolilV 27/2016, § 7, odst. 2
      Tlumočník je využíván po celou dobu poskytování vzdělávání, je-li to v zájmu naplnění vzdělávacích potřeb žákaV 27/2016, § 7, odst. 3
      Využívá-li žák více způsobů komunikace, stanoví školské poradenské zařízení rozsah působení tlumočníka při poskytování vzdělávání s ohledem na naplnění vzdělávacích potřeb žáka a komunikační systém, který žák upřednostňujeV 27/2016, § 7, odst. 4
      Činnosti tlumočníka může souběžně využívat více žáků, je-li to možné a vhodnéV 27/2016, § 7, odst. 5
      Činnost tlumočníka je využívána při vzdělávání a při akcích pořádaných školou mimo místo, kde škola v souladu se zápisem do školského rejstříku uskutečňuje vzdělávání nebo školské službyV 27/2016, § 7, odst. 6

      Přepisovatel pro neslyšící

      Upřednostňuje-li žák při komunikaci mluvený český jazyk s oporou v psaném textu a je-li vzděláván ve škole, třídě či studijní skupině, kde mluvený český jazyk s oporou v psaném textu není komunikačním systémem všech účastníků vzdělávacího procesu, poskytuje mu škola vzdělávání s využitím přepisovatele pro neslyšícíV 27/2016, § 8, odst. 1
      Přepisovatel v rámci vzdělávání převádí mluvenou řeč do písemné podoby v reálném časeV 27/2016, § 8, odst. 2
      Činnosti přepisovatele může souběžně využívat více žáků, je-li to možné a vhodnéV 27/2016, § 8, odst. 3

      Působení dalších osob poskytujících podporu

      Působení dalších osob, které žákovi se speciálními vzdělávacími potřebami po dobu jeho pobytu ve škole poskytují podporu podle jiných právních předpisů, zejména osobního asistenta, se umožní na základě vyjádření školského poradenského zařízeníV 27/2016, § 9

      Diskuzní fórum

      Poskytování podpůrných opatření žáku používajícímu jiný komunikační systém než mluvenou řeč

      Poznámka

      Pátek 19.04.2024, svátek má Rostislav
      

      Přihlášení





      Zapomněli jste heslo?
      Proč se registrovat? Registrovat
      Registrací dostanete přístup do všech sekcí portálu. Můžete rovněž objednávat služby v placených sekcích anebo využívat bonusů Systému bonifikace.

      jsme vždy ve spojení s Vámi

      Facebook Google plus ICQ-671236329 Skype Twitter LinkedIn

      Aktuální anketa

      Jaký je Váš názor na změny v PHmaxech?

      1. Změny napomůží k optimálnějšímu financování školství (5)
      2. Změny nejsou perfektní, ale je to krok správným směrem (1)
      3. Změny uškodí kvalitě vzdělávání (6)
      4. Změny zásadně likvidují české školství (0)
      5. Nemám na věc jasný názor (2)


      Další ankety Vložit anketu

      Dnešní počasí v krajích ČR

      Počasí

      Používáním webu souhlasíte s tím, že k poskytování služeb a analýze návštěvnosti používáme soubory cookie.