Neznámý uživatel | 2016-12-06 18:48:06 |  |
---|
Nemůže se do škol vracet něco, co třeba z naší školy nikdy nezmizelo. To jen několik pedagogických chytrolínů v roce 2007 zařadilo do RVP ZV mimo klasické dílny, pozemky a vaření také "Využití digitálních technologií". A bylo to, některé školy zavřely dílny a vrhly se na nákup počítačů. My máme mimo dílny i volitelný předmět Technické činnosti a nikdy jsme neměli problém s jeho naplněním. Ne všichni chtějí chodit do angličtiny a informatiky. Možná, že praktická výuka přiláká žáky k technickým oborům, já dávám přednost tomu, že budou umět uřezat desku, zatlouct hřebík nebo se o to alespoň pokusí. Jsme mistři světa v rušení toho, co funguje (školky, dílny), abychom to potom s velkou slávou zaváděli zpět. |
|
Neznámý uživatel | 2016-12-01 08:44:18 |  |
---|
Dobrý den,
paní ministryně objevila asi Ameriku. Dílny, pozemky ani vaření jsme ve škole nikdy nezrušili. Okolní školy mají přinejmenším dílny. Navíl loni byla výzva na vybavení dílen za 200 tisíc a spousta škol si dílny skutečne dovybavila.
|
|
Neznámý uživatel | 2016-11-29 14:42:30 |  |
---|
Nevím, co se přesně skrývá za pojmem "technicky vzdělaný pracovník". Jestli je to inženýr nebo vědec v technických vědách, pak se mi zdá, že na technických fakultách je studentů poměrně dost. Spíš se bojím, že zaměstnavatelům chybí takové profese, pro které stačí zaškolení nebo rekvalifikační kurz a ne bůhvíjaké vzdělávání. Opravdu je naším cílem produkovat levnou pracovní sílu pro zahraniční společnosti? Jsme malá země, měli bychom být především zdraví a vzdělaní a místo námezdní práce vytvářet přidanou hodnotu. Tam ale, obávám se, proklamovaná podpora moc nemíří. |
|
Neznámý uživatel | 2016-11-29 14:30:59 |  |
---|
Hlavně by se měla vrátit výuka slušného chování a měli bychom se přestat bát říci gaunerovi, že je gauner, někteří firmami žádaní frekventanti "technického vzdělávání", tj. učni, se chovají jako zvěř. Těch pár žáků, kteří chtěji spolupracovat s učitelem, jako zvěř akorát trpí v takovém kolektivu. Je to degradace učitele, navíc nevím, jestli řada absolventů učebních oborů bude vůbec schopna plnit náročnější úkoly (a jestli bude chtít...). |
|
Neznámý uživatel | 2016-11-29 07:59:59 |  |
---|
Mně se nezdá podle toho co slyším, že by byl nedostatek "technicky vzdělaných pracovníků", mně připadá, že spíš potřebujeme dělníky a skladníky, skutečné studium technických oborů je obecně pokládáno za obtížné, protože žáci ze základních škol jsou pro ně mizerně připraveni. "Dílny" by měly být normální součástí výuky bez kdovíjakého humbuku vyvolaného firmami, protože umět udělat něco jednoduchého rukama pěstuje nejen vztah k technice, ale hlavně rozvíjí tvůrčí myšlení a odpovědnost za výsledek, u něhož neexistuje tlačítko "zpět". Jestli někdo nemá vztah k technice, pak jsou to učitelky základních škol, čili ten problém je opět u motivace pro tuto práci a financí. |
|
Neznámý uživatel | 2016-11-28 21:56:12 |  |
---|
... a proto jsou v upraveném Učebním plánu RVP ZV od 1.9.2016 pouze 3 hodiny praktického vyučování za týden pro 6. až 9. ročník - tj. 3 hodiny pro 4 ročníky. To je podpora praktického vyučování ... Bohužel tento učební plán platí i pro tzv. ZŠ praktické, takže naši žáci budou mít místo Pv 2 hodiny Fy, 2 hodiny Ch atd. Jako vždycky MŠMT něco jiného hlásá a něco jiného dělá. |
|
Neznámý uživatel | 2016-11-28 08:18:45 |  |
---|
Další z věcí, která mi navání odér minulých časů. Přece, když v 18. století museli všichni chodit do kostela, tak tam nezačneme chodit zase. Doba se změnila, lidé se chtějí profilovat jinak. Pokud pak nenaleznou uplatnění, je to jejich problém. Stát by měl spíše motivovat lidi k výběru potřebných profesí, a to např. formou stipendií či znevýhodněním humanitních oborů, zavádět ale plošně "dílny", to mám spíše strach nejen o zdraví našich dětí, ale i o zdraví pedagogů. |
|
Mgr. Dalibor Fusek | 2016-11-28 05:57:32 |  |
---|
Výuka manuální zručnosti lidově zvaná „dílny“ se zřejmě vrátí zpět do základních škol. Praktická výuka má žáky přilákat ke studiu technických oborů. Snahu asociace živnostníků i mnohých učitelů podporuje i ministerstvo, protože technicky vzdělaných pracovníků je v Česku dlouhodobě nedostatek. Zajímalo by nás, co si o daném kroku MŠMT myslíte Vy? |
|
jsme vždy ve spojení s Vámi